کد خبر: 305109
تاریخ انتشار: ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۸
بازدید 157
بزرگداشت حکیم ابوالقاسم فردوسی در کانون لرستان

هم‌زمان با روز بزرگداشت فردوسی اعضای مراکز کانون استان با اجرای برنامه های مختلفی یاد و نام این شاعر بلندآوازه ایرانی را گرامی داشتند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون لرستان، هم‌زمان با روز بزرگداشت حکیم ابوالقاسم فردوسی، مراکز کانون استان برنامه های متنوعی را اجرا کردند.
محمدجواد محمدی مدیرکل کانون لرستان ضمن گرامی داشت حکیم ابوالقاسم فردوسی گفت: برنامه های کانون استان با حضور اعضای مراکز و با هدف معرفی و آشنایی کودکان ونوجوانان با این شاعر بلند آوازه‌ی ایرانی به صورت مجازی برگزار شدند.
محمدی افزود: دراین آیین اعضای ادبی به خوانش اشعار منتخب شاهنامه پرداختند و نماهنگ هایی از دکلمه اشعاردر فضای مجازی به اشتراک گذاشتند.
 وی اضافه کرد: اعضا و مربیان مراکز و انجمن قصه گویی، فیلم هایی از نقالی و شاهنامه خوانی را در گروه های مراکز و انجمن ها بارگزاری کردند.
مدیرکل کانون لرستان اظهار داشت: فعالیت های فرهنگی هنری و ادبی کانون برای مخاطبان کودکان و نوجوانان عضو مراکز، موجب غنای فکری اعضا می شود و متون ادب فارسی مانند شاهنامه،  برای قصه گویی، کارگاه های ادبی و کارگاه های هنری مانند نقاشی و سفالگری می تواند به عنوان موضوع بکار گرفته شود. 
محمدجوادمحمدی افزود: از دیگر برنامه ها این روز می توان به معرفی شخصیت‌های شاهنامه و معرفی شخصیت فردوسی در قالب نماهنگ اشاره کرد.
مدیرکل کانون لرستان در پایان گفت: درکارگاه عمومی و تخصصی فرهنگی، هنری و ادبی و فراگیر نیز با موضوع بزرگداشت فردوسی مطالبی از سوی مدرسان مطرح شد و اعضا با شخصیت این شاعر بزرگ بیشتر آشنا شدند 


 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 1 =