کد خبر: 305133
تاریخ انتشار: ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۲
بازدید 141
فردوسی در آینه انجمن‌های ادبی استان تهران

انجمن شاعران نوجوان کانون استان تهران همزمان با روز پاسداشت زبان فارسی و بزرگداشت حکیم ابوالقاسم فردوسی، با مشارکت برخط ۱۳۰ نفر اعضا نوجوان، مربیان، رابطان و کارشناسان ادبی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان تهران در یکصد و چهل و ششمین  نشست انجمن شاعران نوجوان کانون استان تهران که با مشارکت محدثه ‌سادات حسینی شاعر و پژوهشگر ادبیات فارسی، برگزار شد و علاوه بر مبحث ویژگی‌های  زبان شاعرانه، به  دستاوردهای متمایز فردوسی، شاهنامه و تاثیر ماندگار در فرهنگ و ادب فارسی پرداخته شد.

اعضای انجمن ادبی پیش از این در کارگاه‌های برخط مراکز فرهنگی هنری ، ضمن قرائت بخش هایی از شاهنامه در خصوص ویژگی‌های این اثر ارزشمند ادب فارسی،  به گفتگو پرداخته و در زمان برگزاری انجمن کتاب صوتی رستم و سهراب اثر ابوالحسن تهامی معرفی و کارشناس انجمن به ارائه توضیحاتی پیرامون آن پرداخت.

 در این نشست مریم عباسی شاهنامه‌ پژوه و کارشناس ادبی استان تهران با ارائه نکاتی پیرامون جایگاه زن در شاهنامه از نوجوانان دعوت کرد تا با رویکردی تازه‌ شاهنامه را بازخوانی کنند.

در ادامه این نشست کارشناس مدعو ضمن نقد و بررسی آثار نوجوانان، با تبیین نکاتی در خصوص اهمیت جایگاه زبان در ساختار شعر، ایجاز، اهمیت گزینش واژگان، مضمون‌ پردازی  نو آورانه پرداخت.

مشارکت فعال اعضا در نقد و بررسی آثار و استقبال  از مباحث مربوط به شاهنامه، از ویژگی منحصر به فرد این نشست بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 2 =