نشست توجیهی فن بیان و زبان بدن در قصه‌گویی

انجمن قصه گویی کانون خراسان جنوبی با هدف آشنایی بیشتر قصه گویان استان با فن بیان و زبان بدن، نشستی توجیهی با حضور مرضیه فکری، قصه‌گو و مربی مسئول مرکز شماره دو کانون در شهرستان بیرجند برگزار کرد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون استان، در این نشست که همزمان با ۲۶ اردیبهشت ماه با حضور مربیان و اعضای علاقه‌مند به قصه‌گویی به صورت مجازی برگزار شد مرضیه فکری به تشریح اهمیت فن بیان و زبان بدن در قصه گویی پرداخت.

وی در این نشست با بیان اینکه در ارتباط گیری موثر در قصه گویی کلمات ۷ درصد، تُن صدا ۳۸ درصد و زبان بدن ۵۵ درصد نقش دارند افزود: دست‌ها، پاها، ارتباط چشمی در تعامل زبان بدن با مخاطب نقش مهمی را ایفا می کنند.

فکری با اشاره به  لهجه در قصه‌گویی و اندام گفتاری و جایگاه تلفظ حروف اظهار داشت: قصه‌گو در واقع یک نمایش‌گر است که همزمان از بدن، بیان، نفس، صدا و ذهن استفاده می‌کند و مجموعه حرکات او در روی صحنه‌ی قصه‌گویی باعث جذب مخاطب می‌شود.

گفتنی است انواع تنفس ، تمرینات تنفس صحیح  دیافراگمی و تاثیرات آن در کاهش استرس و کمک به حجم و قوت صدا بدون آسیب و فشار به اندام صوتی ، تکنیکهای آماده سازی صدا، تمهدات آماده سازی صدا قبل و هنگام اجرا و همچنین بعد از آن ، انتخاب لباس مناسب و تعامل با مخاطب از دیگر مواردی بود که مدرس این نشست به آن پرداخت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 0 =