ایستگاه نقاشی اعضای کانون مراوه‌تپه در مراسم نکوداشت مختومقلی فراغی

در آیین نکوداشت دویست و هشتاد و هشتمین سال‌روز تولد مختومقلی فراغی که با حضور استاندار گلستان، نمایندگان مجلس شورای اسلامی،جمعی از مدیران و مسوولان استانی و شهرستانی در محل آرامگاه این شاعر فرهیخته برگزار شد، اعضای کودک و نوجوان کانون پرورش فکری مراوه‌تپه به هنرنمایی پرداختند.

به گزارش روابط عمومی اداره‌کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گلستان، اعضای مرکز فرهنگی‌هنری شهرستان مراوه‌تپه با هدایت‌گری مربیان خود در این مراسم حضور یافته و به برپایی ایستگاه نقاشی با موضوع اشعار و اندیشه‌های شاعر پرداختند.

در این ایستگاه نقاشی که با هدف آشنایی بیشتر اعضا با این شاعر بزرگ ترکمن بود، از کودکان و نوجوانان خواسته شد تا با انتخاب اشعاری از این شاعر که با آن ارتباط برقرار کردند، به خلق اثر بپردازند.

در پایان با اهدای لوح سپاس و هدیه، از خالقان آثار نقاشی در این نکوداشت، تقدیر شد.

مختومقلی فراغی شاعر مشهور و بلندآوازه ترکمن یکی از بزرگ‌ترین سرایندگان و سخن‌وران زبان ترکمن است که در  روستای حاجی قوشان گنبد به دنیا آمد و زبان‌های فارسی و عربی را نزد پدر خود «دولت‌ محمد آزادی» آموخت.

اشعار این شاعر بزرگ ترکمن دارای مضامین اجتماعی، سیاسی، دینی و عرفانی است و دیوان او به چندین زبان زنده دنیا مثل انگلیسی، روسی و فارسی ترجمه و چاپ شده است.

مختومقلی فراغی درسال ۱۷۳۳ میلادی برابر با ۱۱۱۲ شمسی در روستای حاجی قوشان گنبدکاووس متولد شد و سال وفات او را۱۷۹۰ میلادی مطابق با ۱۱۶۹ شمسی ذکر کرده‌اند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 4 =