تشریح فعالیت‌های فرهنگی هنری کانون استان اردبیل در ماه مبارک رمضان ۱۴۰۰

هم‌زمان با آغاز ماه پرفیض و مبارک رمضان در سال ۱۴۰۰، ویژه‌برنامه‌های مختلف فرهنگی هنری و ادبی در مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اردبیل به صورت مجازی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون استان اردبیل، هم‌زمان با ماه مبارک رمضان(ماه میهمانی خدا)، ویژه‌برنامه‌های مذهبی در قالب فضای مجازی با حضور اعضا و مربیان مراکز فرهنگی‌هنری کانون استان اردبیل به اجرا درآمد.

* مرکز شماره ۴ کانون اردبیل

به مناسبت گرامی‌داشت حلول ماه مبارک رمضان، ماه رحمت و غفران الهی و با در نظر گرفتن  شرایط دورکاری، برنامه‌های فرهنگی مرکز شماره ۴ کانون اردبیل به صورت  مجازی  برگزار شد و مربیان به تولید محتوا با موضوع شب‌های قدر پرداختند.

معرفی وقایع و ایام در قالب آشنایی با اخبار و احادیث، احکام روزه، روخوانی قرآن کریم، قصه‌گویی و... ازجمله برنامه‌های اجرایی در این ایام بود که در راستای رشد فضایل معنوی کودکان  و نوجوانان در فضای مجازی اجرا شد. هم‌چنین تولید محتوا با موضوع نیایش، توسط مربی مسئول و مربی فرهنگی از برنامه‌های دیگر بود که هم‌زمان در ایام شب‌های قدر نیز جهت آشنایی هر چه بیشتر اعضا، فعالیت معرفی شخصیت و زندگانی حضرت امام علی( ع) در قالب کلیپ در گروه‌های فرهنگی و کارگاه فعالیت‌های عمومی برخط استانی به اجرا درآمد.

* مرکز شماره ۲ کانون پارس‌آباد

مربیان مرکز شماره ۲ کانون پارس‌آباد به منظور آشنایی بیشتر اعضا با فضلیت‌های ماه مبارک رمضان و اهمیت لیالی قدر، برنامه‌های فرهنگی خود را در قالب فعالیت‌های برخط مجازی برگزار کردند؛ معرفی کتاب «فریاد کوه»، روخوانی کتاب، معرفی شخصیت حضرت امام علی(ع)، تولید فیلم و محتوا با موضوع دعا و نیایش و شرکت اعضا در مسابقه عکس، آداب و رسوم در ماه مبارک رمضان ازجمله آن‌ها بود.

* مرکز شماره ۲ کانون اردبیل

با توجه به فرارسیدن ایام مبارک ماه رمضان فعالیت‌های مختلف فرهنگی و دینی با محوریت دعا و نیایش، پیامبر مهربانی و برکات ماه رمضان در فضای بر خط برگزار شد که شامل: تهیه کلیپ در قالب معرفی کتاب با عنوان‌های(مجموعه چند جلدی پیامبر و قصه‌هایش، روض‌الجنان و روح الجنان) و بارگذاری در گروه‌های مجازی، معرفی کتاب‌های معصوم نخست به مناسبت شب قدر و نزول قرآن بر پیامبر خدا، خوانش حکایتی از کتاب پیامبر و قصه‌هایش با عنوان «او مأمور خداست» و بحث و گفتگو با اعضا پیرامون فراخوان عکاسی ویژه ماه مبارک رمضان؛ ازجمله این فعالیت‌ها بود.

* مرکز شماره ۲ کانون کوثر

در مرکز شماره ۲ کانون کوثر بحث آزاد با موضوع  فواید روزه آغاز شد و مربی بابیان احادیثی در مورد  احکام روزه و روزه‌دار بحث را آغاز کرد و سپس از اعضا خواست هرکدام نظرشان را مطرح نمایند، این فعالیت در فضای مجازی برخط عمومی اجرا شد. روخوانی از کتاب «تولد یک پروانه»، معرفی کتاب «رازهایی در باد» سروده جعفر ابراهیمی شاهد و سؤال موموکی نوشته کلر ژوبرت که به صورت کلیپ تهیه‌شده بود، به بخش تولید محتوای فعالیت‌های فرهنگی مربیان ارسال شد.

در ادامه، قصه‌گویی «راه نادرست» از کتاب چهارده قصه آسمانی و شعرخوانی ذکر خوش قرآن از کتاب «تو بوی سیب می‌دهی» برای اعضای کودک دختر در فعالیت‌های برخط عمومی تعریف شد. هم‌چنین معرفی شخصیت حضرت امام علی(ع) به صورت پرسش و پاسخ بین اعضا و مربی در فضای مجازی برخط عمومی اجرا شد؛ شرکت اعضا در مسابقه عکاسی آداب و رسوم ماه مبارک رمضان پایان‌بخش برنامه‌ها بود. 

* مرکز شماره ۳ کانون مشگین‌شهر

با توجه به دورکاری مراکز و توصیه ستاد پیشگیری از کرونا بر انجام فعالیت‌ها به صورت مجازی، ویژه‌برنامه‌های ایام مبارک ماه رمضان در مرکز شماره ۳ کانون مشگین‌شهر به صورت مجازی برگزار شد.

این برنامه‌ها هم‌زمان با شروع ماه رمضان و شب‌های قدر آغاز شد. اعضا و مربی مرکز آلنی به صورت مجازی با اشتراک‌گذاری ویدیوها و تصاویر مرتبط با ماه مبارک رمضان و اجرای فعالیت‌های متنوع فرهنگی، هنری و مذهبی پرداختند. این برنامه‌ها شامل برگزاری مهرواره عکس رمضان، معرفی شخصیت حضرت امام علی(ع)، معرفی وقایع و ایام شامل: معرفی شب‌های قدر و شب شهادت حضرت علی(ع)، معرفی کتاب‌های دینی و مذهبی با مضامین خداشناسی و عبادت و راز و نیاز، تولید محتوای الکترونیکی، دکلمه شعر و انتشار دل نوشته‌های اعضا به مناسبت ماه مبارک رمضان بود.

* مرکز اصلاندوز

ویژه‌برنامه ماه مبارک رمضان باهدف پرورش حس دینی کودکان و نوجوانان در فضای مجازی مرکز اصلاندوز برگزار شد. در برنامه که درقالب کارگاه بر خط عمومی  مرکز به اجرا درآمد، کتاب «نیایش درختان» گزیده‌ای از سخنان دل‌نشین حضرت علی(ع)  که از کتاب ارزشمند نهج‌البلاغه انتخاب‌شده بود در قالب تولید محتوا تهیه و به اعضا معرفی شد. هم‌چنین مربی جهت آشنایی اعضا با شخصیت حضرت علی(ع) قسمتی از کتاب «علی فریاد کوه» را روخوانی کرد. در ادامه با روایت احادیث مختلف از ائمه اطهار(ع ) اعضا با فضیلت‌های ماه مبارک رمضان و شب‌های پرفیض قدر آشنا شدند.

* مرکز انگوت

کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مرکز انگوت به مناسبت ماه مبارک رمضان، لیالی قدر و ایام سوگواری شهادت مولای متقیان حضرت علی(ع) ویژه‌برنامه‌هایی در بستر فضای مجازی اجرا نمود. معرفی شخصیت حضرت امام علی(ع) و آشنایی بازندگانی آن حضرت به صورت قصه برای اعضا بازگو شد و در ادامه انیمیشن داستان شهادت پخش و اشعار کودکانه اعضا نوخوان و نونهال قرائت شد. تهیه و تولید محتوا از کتاب نماز فرشته، روخوانی سوره قدر و ذکر مطالبی از فضیلت این سوره، قصه‌گویی یکی از اعضا  با عنوان روزه کله گنجشکی، معرفی و روخوانی کتاب افطار و پخش سرود فریاد یا علی جان از دیگر برنامه‌های این مرکز بود.

* مرکز بیله‌سوار

به مناسبت ماه مبارک رمضان و به علت محدودیت‌های کرونایی فعالیت‌های مراکز بیله‌سوار و جعفرآباد به شرح ذیل اجرا شد؛ معرفی سالروز شهادت امام اول شیعیان حضرت علی(ع)، قصه‌گویی با موضوع روزه در کارگاه مجازی آنلاین شعر و قصه، معرفی شخصیت حضرت علی(ع) و اجرای سوگواره توسط اعضای نونهال مرکز در فضای مجازی، معرفی کتاب شعر «تو بوی سیب می‌دهی» و تولید محتوای فرهنگی و اشتراک‌گذاری آن در فضای مجازی، شعرخوانی توسط مربی و اعضای مرکز.

* مرکز رضی

هم‌زمان با آغاز ماه مبارک رمضان و ایام گرامیداشت لیالی قدر؛ مجموعه‌ای از فعالیت‌های فرهنگی و اسلامی در فضای مجازی در راستای رشد فضایل معنوی در کودکان و نوجوانان برای اعضای مرکز رضی اجرا شد. معرفی کتاب «نیایش درختان» گزیده‌ای از نهج‌البلاغه، معرفی کتاب «دعای موش کوچولو» با مضمون نیایش و عبادت، معرفی شخصیت و فضایل امیرالمؤمنین حضرت علی(ع) و انتشار فراخوان مسابقه عکاسی با موبایل از آداب و رسوم ماه مبارک رمضان نظیر سفره‌ افطار، نیایش و عبادت، لیالی قدر و شرکت اعضای فعال در این مسابقه، ارسال عکس و شرکت مربیان در پویش ختم قرآنی به نام شهدا از برنامه‌های اجراشده در ماه مبارک رمضان بود. 

* مرکز گرمی

بوی ماه رمضان، ماه رحمت و بخشش در کانون گرمی پیچید، مربیان با اجرای ویژه‌برنامه‌ها با توجه به شرایط شیوع ویروس کرونا به صورت مجازی، به استقبال ایام پرفیض و برکت ماه رمضان رفتند. برنامه‌ها در قالب «قصه‌های مذهبی، معرفی شخصیت، وقایع و ایام، شب‌های قدر، تولید کلیپ و ...  به صورت مجازی در کارگاه‌های تخصصی بر خط عمومی و استانی ارائه شد.

همچنین، برنامه‌های هنری ماه رمضان تحت عنوان مسابقه عکاسی با موبایل از آداب و رسوم ماه مبارک رمضان نظیر سفره‌ افطار، نیایش و عبادت، لیالی قدر برگزار شد.

ویژه‌برنامه ادبی «وداع با علی» در قالب دل نوشته، طرح‌های ادبی و شعر بود که کودکان و نوجوانان مرکز آثار خود را در راستای شناخت اندیشه‌های حضرت علی(ع) در فضای مجازی ارسال کردند.

* مرکز نیر

در کانون شهرستان نیر با توجه به همسویی فعالیت‌ها با ماه مبارک رمضان، برنامه‌ها به شرح ذیل در کارگاه‌های برخط عمومی اجرا شد؛ معرفی ماه مبارک رمضان و بیان آداب روزه، خواندن دعای روز بیستم ماه مبارک رمضان، آشنا کردن مخاطبان با آداب شب قدر، خواندن سوره‌ی قدر توسط اعضا و مربی، معرفی کتاب شب پرحادثه و سرنوشت‌ساز و روخوانی قسمت‌هایی از این کتاب، آشنا کردن اعضا با شخصیت حضرت امام علی علیه‌السلام و روخوانی زندگی‌نامه آن حضرت از کتاب چهارده معصوم‌(ع) و تولید محتوای مربوط به معرفی کتاب «خدای من» از اهم فعالیت‌هایی بود که در این ماه عزیز اجرا شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 1 =