ایجاد امکانات لازم برای رشد و پرورش فکری و ذوقی کودکان و نوجوانان و کمک به شکوفایی استعدادهای انان در اوقات فراغت،  هدف اصلی کانون است

اولین جلسه اوقات فراغت دانش آموزان با حضورجمعی از مسئولین نهادهای مرتبط ودست اندکاران این حوزه برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان یزد، در جلسه ای که با حضور موحدی فرد مدیرکل آموزش و پرورش استان ،عالیه قوامی سرپرست کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان ،معاون امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان، مدیران و معاونین پرورشی ادارات آموزش و پرورش نواحی 1 و 2،مسئولین حوزه های ستادی اداره کل ونیز حضور مجازی رؤسا و معاونین پرورشی مناطق ... برگزار شد، که هرکدام به ضرورت توجه به اوقات فراغت دانش آموزان،نیازها و ملزومات پایگاه ها و اهداف و فعالیت های مرتبط اشاره نمودند.

عالیه قوامی با  بیان اینکه کتابخانه های کانون از اماکن مهم گذران اوقات فراغت بوده و نقش مهمی در باروری فرهنگی کودکان ونوجوانان دارند به اهمیت اوقات فراغت کودکان و نوجوانان در شرایط شیوع بیماری کرونا اشاره نمود قوامی اعلام کرد: خوشبختانه مراکز کانون استان آمادگی اجرای ۶۲ فعالیت فرهنگی، هنری، ادبی و علمی درقالب کلاس های برخط داشته  و میزبان کودکان و نوجوانان علاقمند در فضای مجازی هستند.

وی گفت:کانون پرورش فکری با شیوع بیماری کرونا دوره های برخط را در چهار فصل با موفقیت پشت سرگذاشته و ثبت نام کلاس های فصل  تابستان از اواسط خرداد ماه آغاز خواهد شد. در حال حاضر کلیه مراکز کانون مجهز به امکانات لازم جهت برگزاری کلاس های آنلاین هستند، همچنین بخش فعال پیک امید نوید بخش فعالیت های فرهنگی و هنری در مناطق محروم و حاشیه نشین استان می باشد.

2ققققققققققققققققق.jpg

موحدی فرد مدیرکل محترم آموزش و پرورش استان نیز به نقش و ضرورت  اوقات فراغت تأکید داشته وبیان نمود: عدم خط کشی و جدا سازی مسئولیت ارگان های مختلف در انجام این امر مهم، ایجاد زیرساخت های مناسب  و زمینه سازی جهت کشف و رشد استعدادها و خلاقیت دانش آموزان، اعلام همکاری با دیگر ادارات متولی امور فرهنگی به عنوان شرکای فرهنگی در اجرای هرچه بهتر اوقات فراغت ، توجه به مسئله مهارت آموزی و مهارت های اجتماعی دانش آموزان وآماده سازی آن ها جهت زندگی در اجتماع و نیز بازار کار، هماهنگی و همکاری واحدهای آموزشی با امور تربیتی درجهت کیفیت بخشی به امور اوقات فراغت، کتابخوانی و اهمیت مطالعه با همکاری نهادهایی مانند کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، دوری از نگاه های حزبی،گروهی و سلیقه ای در امر اوقات فراغت و توجه به هدف اصلی و مهارت آموزی دانش آموزان وتوجه ویژه به دانش آموزان استثنایی و نیازهای آن ها و نیز توجه به دانش آموزان محروم و بی بضاعت را از وظایف کلیه ارگان های آموزشی،فرهنگی و هنری دانست.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =