بازدید و اهدا کتاب به باشگاه کتابخوانی کُلودنگ کتاب

پروین پشتکوهی مدیرکل کانون پرورش فکری استان هرمزگان با حضور در روستای دومشهر از باشگاه کتابخوانی روستایی کُلودَنگ کتاب بازدید کرد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان هرمزگان؛ مدیرکل کانون پرورش فکری در حاشیه بازدید از کانون میناب، به روستای دومشهر رفت و از باشگاه کتابخوانی روستایی کُلودَنگ کتاب بازدید کرد.

باشگاه کتابخوانی کلودنگ کتاب از سال ۱۳۹۶ و توسط یاسمن عباسی شاعر و فرهنگی فعال در عرصه کتابخوانی و داستان‌نویسی در این روستا تاسیس شده است؛ بیش از ۲۰۰ عضو دارد.

کودکان و نوجوانان و حتی زنان خانه‌دار روستا با مراجعه به باشگاه کتابخوانی، کتاب امانت می‌گیرند و ساعاتی از روز را به مطالعه اختصاص می‌دهند.  

به گفته‌ی عباسی موسس این کتابخانه منابع این کتابخانه  بیشتر از کتابخانه شخصی وی تامین می‌شود؛ کتابخانه‌ای که او از کودکی تا به حال با زحمات فراوان کتاب‌هایش را فراهم نموده است. پشتکوهی ضمن تقدیر از عباسی مربی اسبق کانون میناب و دیدار با کودکان کتابخوان باشگاه کُلودنگ کتاب، تعداد ۵۰۰ جلد کتاب را به باشگاه کتابخوانی کُلودنگ کتاب اهدا نمود.

مدیرکل کانون در گفت‌وگوی صمیمانه با عباسی و اعضای باشگاه کتابخوانی کلودنگ کتاب، تلاش‌هایشان را ستود و اعضا را به مطالعه و ثبت دل‌نوشته‌هایشان تشویق کرد.

کتابخوانی، نقالی، داستان‌نویسی، شعرخوانی، قصه‌گویی و نمایش‌عروسکی از جمله فعالیت‌های باشگاه کتابخوانی کُلودنگ کتاب روستای دومشهر است.  

تربیت کودکان و نوجوانان و زنان خانه‌دار اهل مطالعه، کسب چندین رتبه کشوری در زمینه قصه‌گویی و داستان‌نویسی و شعرخوانی و رشد آمار مطالعه و کتابخوانی روستا از جمله دستاوردهای فعالیت‌های  عباسی در روستای دومشهر است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 10 =