کد خبر: 305564
تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۲:۵۳
بازدید 357
آشنایی نوجوانان کرجی با سیاره زحل و شگفتی‌های آن

انجمن نجوم کانون البرز نشست تخصصی نجومی«آشنایی با سیاره زحل و شگفتی‌های آن» را برگزار کرده و نوجوانان را با این سیاره و شگفتی‌های آن آشنا کرد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون البرز«سارینا جلیلیان» و«محسن رشیدی» از اعضای فعال انجمن نجوم کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان البرز در این نشست تخصصی نتایج پژوهش‌های خود در مورد «سیاره زحل» را برای دیگر علاقه‌مندان به نجوم بیان کردند.

سارینا جلیلیان در بخش اول این نشست مجازی، سیاره زحل را معرفی کرده و در مورد نشان قراردادی و نام‌های این سیاره در زبان‌های مخنلف، توضیحاتی ارایه کرد.

پخش تصاویر و فیلم‌های مختلف، صحبت در مورد ۸۳ قمر این سیاره وتاثیر جاذبه قمرها بر نگه‌داشتن  هفت حلقه‌ی دور زحل، جنس حلقه‌ها و بررسی سند ناسا در خصوص پیش‌بینی از بین رفتن حلقه‌های زحل در حدود صد سال آینده،  طوفان اژدهای درون این سیاره و پخش صدای آن از دیگر مطالبی بود که این عضو به آن‌ها اشاره کرد.

محسن رشیدی، دیگر عضو فعال انجمن نجوم استان نیز در ادامه مباحث مطرح شده، ضمن پخش تصاویر واقعی و شبیه‌سازی شده  در مورد تلاش بشر برای شناسایی زحل سخن گفته و  در خصوص فضاپیمای کاسینی، سقوط آن به داخل زحل،  قمر تایتان، تاثیرات خورشید بر این قمر سیاره زحل و پیش بینی اجرای ماموریت «سنجاقک»  برای بررسی زحل توضیحاتی را بیان کرد.

گفتنی است این نشست ساعت ۲۰ تا ۲۱ روز دوشنبه ۱۷ خرداد ۱۴۰۰ با  هدف معرفی توانمندی‌های اعضای انجمن نجوم کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان البرز و با حضور مسوول و اعضای انجمن نجوم، کارشناس آموزش و پژوهش کانون البرز، خانواده‌های اعضا و جمعی از علاقه‌مندان و به صورت مجازی برگزار شد

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 4 =