اجرای برنامه‌ی «زمین‌ما، خانه‌ی‌ما» در مرکز فرهنگی‌هنری شهرستان بهار

مرکز فرهنگی‌هنری شهرستان بهار به مناسبت هفته جهانی محیط زیست با مشارکت و همکاری شهرداری و اداره حفظ محیط زیست این شهرستان، برنامه‌ی «زمین ما، خانه ی ما» را در سامانه‌ی شاد دبستان شهید سلیمانی اجرا کرد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان به همت شهرداری، اداره حفظ محیط زیست و کانون پرورش فکری شهرستان بهار، نشستی مجازی با عنوان «زمین‌ما، خانه‌ی‌ما» با حضور حسن پرویزی‌مساعد، کارشناس محیط زیست در سامانه‌ی شاد دبستان شهید سلیمانی برگزار شد.
در ابتدای این برنامه راضیه محمدی مربی فرهنگی این مرکز علاوه بر قرائت شعری با موضوع محیط زیست و دوستی با زمین، به معرفی مجموعه کتابهای جادوگر دهکده ی سبز و دنیای ما خانه‌ی ما پرداخت.
سپس اعظم کیانی مربی مسئول این مرکز فرهنگی‌هنری اقدام به آموزش چند مدل کاردستی با استفاده از رول دستمال (گل و جامدادی) به دانش‌آموزان کرد.
در ادامه حسن پرویزی‌مساعد کارشناس محیط زیست شهرستان ضمن ارائه ی نکاتی مهم در رابطه با حفاظت از محیط زیست با بیان ساده از اثرات زیان‌بار رهاسازی پسماند و زباله در محیط زیست سخن گفت.
پرویزی مساعد درباره ی شیوه‌های خانگی مدیریت پسماند با دانش‌آموزان گفتگو کرد سپس با طرح و اجرای مسابقه‌ای جذاب، علاوه بر افزودن نشاط و شادی در بین دانش‌آموزان، جوایز آن‌ها را جهت اهدا به مسئول مرکز تحویل داد. 
در پایان گل‌های اهدایی شهرداری بهار در گلدان‌هایی که با استفاده از بطری‌های بازیافتی تهیه شده بود کاشته و بر روی دیوار ورودی ساختمان کانون مرکز بهار نصب شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 8 =