کانون، مرکز شکوفایی استعدادهای فرهنگی و هنری کودکان و نوجوانان است

محمد فیاض‌پور، معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان فارس با حضور در اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان فارس با مدیر کل و کارشناسان دیدار کرد.

 به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان فارس، فیاض‌پور، کانون را گنجینه‌ای از نیروی انسانی هنرمند، هنرپرور و پرورش دهنده واقعی اندیشه و فکر کودکان و نوجوانانی دانست که برای هر جامعه‌ای زیربنا و اساس محسوب می‌شوند.

او خطاب به کارکنان کانون فارس گفت: ما با شما احساس یک خانواده بودن داریم، حس مشترک ما و شما در بعد اندیشه، فرهنگ و هنر حسی است که در دنیای بحران‌زده کنونی می‌تواند خنکایی از نسیم محبت و مهرورزی خدایی بر بشر باشد.

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش فارس ،کانون را پناهگاه ایمنی دانست که روحیات لطیف مربیان، کارکنان و مخاطبان پاک و معصوم آن می‌تواند در دنیای ناآرام کنونی، آرامش‌دهنده ذهن، روح و روان باشد و کاری لذت‌بخش است.  

فیاض‌پور در ادامه گفت:  آموزش ابتدایی،  اساس و پایه آموزش‌هاست و پرورش کودک در این حوزه اتفاق می‌افتد. او گفت: هویت‌دهی و شخصیت‌بخشی به نوآموزان و کودکان در دوره پیش دبستانی انجام می‌شود و اگر آموزش و پرورش نتواند یا نخواهد در شکل‌دهی شخصیت و هویت‌بخشی به کودکان و نوجوانان  تلاش کند، کودک و نوجوان در قالب دیگری قرار ‌یرد که مطلوب جامعه نیست. به گفته‌ی فیاض‌پور، جامعه به دنبال نسلی است که بتواند وطن‌دوست، با ایمان،حق‌طلب، آزاده و عدالت‌جو باشد؛ نسلی قانونمند و شهروندان و روستانشینانی که مسوولیت‌پذیر و مجری امور دینی، مذهبی و فرهنگی باشند.

فیاض‌پور تعادل در تربیت و پرورش فکری کودکان را مهم دانست و گفت: کانون به عنوان یار کمکی آموزش و پرورش، مرکز شکوفایی استعدادهای  فرهنگی و هنری کودکان است و در  پرورش، رشد و شکل‌دهی این استعدادها بسیار تأثیرگذار است.

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش فارس همچنین به سومین همایش هویت کودکان ایران اسلامی اشاره کرد که امسال به صورت مجازی و به میزبانی آموزش و پرورش استان فارس برگزار می‌شود و کانون را یکی از مهم‌ترین نهادهای همکار در برگزاری این همایش دانست. به گفته‌ی او این فراخوان در محورهای تربیت هویت‌محور کودکان ایران اسلامی، تحلیل مقایسه‌ای تربیت هویت‌محور کودکان در دوره پیش‌دبستانی و چشم‌انداز تعلیم و تربیت هویت‌محور سال‌های اوان کودکی، برنامه‌ریزی شده و آثار در قالب فیلم کوتاه و انیمیشن، مقالات علمی،  قصه‌گویی، قصه‌نویسی و قصه‌خوانی و بازی ملی در حال ارسال به دبیرخانه همایش است.  

  فیاض‌پور برای هر نوع همکاری با کانون از سوی مجموعه معاونت ابتدایی آموزش و پرورش فارس اعلام آمادگی کرد.

سعیدرضا کامرانی، مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان فارس نیز ضمن تبریک اعیاد و ایام دهه کرامت، اشتراک کانون و آموزش ابتدایی را در فعالیت‌های فوق برنامه برای کودکان و نوجوانان دانست.

او، معاونت آموزش ابتدایی را بسیار مهم و پایه‌ای عنوان کرد که ابتدای آموزش است و این آغاز بسیار مهم است.  او با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری که می‌فرمایند: «کانون پرورش با نسلی سروکار دارد که هر چه را فرامی‌گیرد در او ماندگار خواهد شد» خواستار همکاری و تعامل بیشتر کانون با آموزش و پرورش شد.

مدیر کل کانون فارس در ادامه کانون را مرجع تخصصی فعالیت‌های فرهنگی و هنری دانست که بسیاری از ادیبان، هنروران و فرهنگیان را به جامعه تقدیم کرده و شخصیتشان درکانون شکل گرفته است.

کامرانی با اشاره به شعار سال «تولید، پشتیبانی‌ها و مانع زدایی‌ها» تحقق این شعار را در کانون ضروری دانست و گفت: تلاش می‌شود تا با رفع موانع، محتوای مناسب جامعه مخاطب در کانون تهیه و عرضه شود.

کامرانی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به سابقه‌ی طولانی فعالیت کانون پرورش و کانون زبان گفت: با پشتوانه و سبقه طولانی کانون، هیچ وقت به دنبال رقابت با آموزش و پرورش نبوده‌ایم و همیشه همکاری، همراهی و همدلی وجود داشته و خواهد داشت. کامرانی با اشاره به کارگاه‌های برخط تخصصی کانون فارس از تشکیل بیش از ۲۰۰ کارگاه تخصصی در فصل تابستان خبر داد و گفت: کانون به آموزش و پرورش در ساختن اوقات فراغت پربار برای دانش‌آموزان کمک می‌کند چون می‌توانیم در بخش‌های زیادی به صورت تخصصی به پرورش استعدادها کمک کنیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 7 =