نشست تخصصی از انتخاب تا اجرای قصه

اعضای نوجوان انجمن قصه گویی استان کردستان در نشست تخصصی از انتخاب تا اجرای قصه شرکت کردند .

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون استان کردستان، در این کارگاه آموزشی ، هیوا ملکی در سخنانی گفت: خوشبختانه ما در استان قصه خیزی هستیم و این جای بسی خوشحالی است که با انبوهی از قصه های زیبا برای قصه گویی روبرو هستیم ،

ملکی در ادامه به بیان شیوه های انتخاب قصه و معیارهای انتخاب قصه مناسب برای قصه گویی پرداخت و افزود: برای یافتن قصه های خوب، باید به منابع مطالعاتی بسیار، دسترسی داشته باشیم. همچنین از دیگر ملزومات انتخاب قصه ، شناخت روحیات خود قصه گو و آگاهی از ویژگی های شناختی مخاطب  قصه است که نباید از توجه به آن غافل بود .

ملکی به روایی بودن قصه ها ،داشتن تعلیق، تناسب فرهنگی قصه ها هم اشاره کرد و در ادامه ی مباحث به بیان شیوه های اجرای یک قصه گویی خوب پرداخت .

اجرای حرکات ، توجه به زبان بدن و حالات چهره و استفادە از آن در اجرای قصه گویی از دیگر نکاتی بود که در این نشست بر لزوم وجود آن در قصه گویی تاکید شد.

نشست انتخاب قصه با پرسش و پاسخ اعضای دختر انجمن قصه گویی پایان یافت و هیوا ملکی ضمن پاسخگویی به سوالات اعضا ، تاکید کرد که پس از انتخاب یک قصه، به درونی سازی آن بپردازند و با تکرار و تمرین بسیار  ارتباط چشمی درست با مخاطب ، به خلق قصه گویی های زیبا بپردازند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =