کد خبر: 305860
تاریخ انتشار: ۱ تیر ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۸
بازدید 180
دوازدهمین نشست انجمن نویسندگان نوجوان

جدیدترین جلسه‌ی مجازی انجمن نویسندگان نوجوان کانون گلستان، با حضور اعضای این انجمن و دعوت از اعظم بزرگی، نویسنده و منتقد داستان، به‌عنوان مهمان ویژه برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گلستان، دوازدهمین جلسه‌ی انجمن نویسندگان استان با حضور کارشناسان، مربیان و اعضای نوجوان برگزار شد.

اعظم بزرگی ، مهمان ویژه این برنامه در نقد آثار اعضا نکات ارزشمندی را به حاضرین در جلسه بیان کرد.

وی با بیان اینکه توصیف و روایت همیشه در هم تنیده هستند، گفت: اما در داستان‌های رئالیستی، توصیف از جایگاه ویژه‌ای بر خوردار است و به پرداخت شخصیت و رویدادها می پردازد.

بزرگی ادامه داد: توصیف باید در خدمت ساخت، پرداخت و خوانا کردن یک خصلت از یک شخصیت و یا بر جسته‌سازی مجموعه خصلت‌های شخصیت‌های داستان باشد.

کارشناس آفرینش‌های ادبی کانون تهران در نقد اثر مینی‌مال یکی از اعضا گفت: داستان مینی‌مال اتم شکافته شده داستان کوتاه است و برهنگی واژگان و کم حرفی یکی از مهمترین ویژگ‌ های آن است که طرح در این نوع داستان پیچیده نیست و تمرکز روی یک حادثه است که رویداد آنچنانی محسوب نمی شود.

گفتنی است در ابتدای این جلسه بهناز گزمه عضو ارشد انجمن ادبی ماه قلم گرگان به شعرخوانی با موضوع دهه کرامت و ولادت امام رضا(ع) پرداخت و چهار اثر از نویسندگان نوجوان استان نقد و بررسی شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 5 =