کد خبر: 305875
تاریخ انتشار: ۱ تیر ۱۴۰۰ - ۲۳:۲۳
بازدید 354
اجرای آیین باران خواهی در شب و روز میلاد امام هشتم

به مناسبت میلاد امام مهربانی‌ها حضرت علی‌ابن‌ موسی‌رضا (ع) کانون استان همدان اقدام به اجرای آیین قدیمی باران‌خواهی کرد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون استان همدان در آخرین روزهای دهه کرامت و در آستانه میلاد سراسر سعادت امام رضا (ع) کانون این استان اقدام به اجرای آیین باران‌خواهی و ایجاد شادی و نشاط در بین کودکان و نوجوانان کرد.
این آیین احیای مراسم سنتی و دیرینه استان همدان است که جهت طلب باران از دیرباز بین مردم این منطقه مرسوم بوده است و مردم جهت رفع خشک‌سالی و سرسبزی مزارع و کشتزارهای خود، با اجرای این آیین زیبا به نیایش پرداخته و از خداوند مهربان ریزش باران پر برکت و سخاوت آسمانی را طلب می‌کردند.


این برنامه در چهار نوبت درشب میلاد امام رضا علیه السلام و با اجرای سرودنمایش توسط اعضای نوجوان کانون در میدان باباطاهر، پیاده‌رو کانون پرورش فکری و در روز میلاد در  فرهنگسرای الوند اجرا شد و اعضا با اجرای هنرمندانه‌ی خود با در دست داشتن عروسک‌های دست‌ساز از خداوند طلب باران کردند.
گفتنی است، ساخت عروسک آیینی باران‌خواه از ابتدای سال ۱۴۰۰ به پیشنهاد معاونت فرهنگی کانون و توسط واحد کارشناسی هنری کلید خورد و شعر سرود را مهدی طراوتی‌توانا و آهنگ‌سازی آن را سعید شادفر و کارگردانی سرودنمایش را نوشین بیگلریان به انجام رساندند.
در این برنامه اعضای هنرمند کانون علاوه بر اجرای هنرمندانه‌ی خود به جهت خشک‌سالی از خداوند متعال نزول باران و سرسبزی دشت‌ها و صحرا را  در این روز مبارک طلب کردند. 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 13 =