قول مساعد استاندار در تامین اعتبار تکمیل مرکز فرهنگی و هنری شماره ۴ کانون

مدیر کل کانون خراسان جنوبی صبح روز پنجشنبه ۱۰ تیر ماه ۱۴۰۰ با استاندار خراسان جنوبی دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون خراسان جنوبی؛ ملانوری استاندار خراسان جنوبی در نشست کاری مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان، با بیان این‌که رشد فکری، محور فعالیت‌های کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان باشد خاطر نشان کرد: فکر بچه‌ها باید در کانون به گونه‌ای تربیت شود که اعتماد به نفس را در آن‌ها تقویت کند.

ملانوری، کانون را از بزرگترین سازمان‌هایی خواند که از ارزش معنوی و کیفی بالایی برخوردار است و گفت: در جامعه ما تعلیم و تربیت بچه‌ها در دو حوزه آموزش و پرورش و نیز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان رقم می خورد.

وی افزود: بچه ها ناچارند به مدرسه بروند تا تحصیل کنند و به جایگاه علمی برسند اما حضور در کانون، اجباری نیست و هر کس بنا به سلیقه و علاقه خود اقدام می کند و بنا به شرایطی که کانون فراهم کرده، به فراگیری یک مهارت می پردازد.

استاندار خراسان جنوبی با بیان این‌که خود در دوران کودکی و نوجوانی عضو کانون بوده است گفت:  ایجاد شدن کانون‌ها در مجاورت پارک‌ها، ایده قابل تحسینی است که در ایجاد تقویت روحیه شادی و نشاط و ترغیب هر چه بیشتر بچه‌ها  به حضور در مراکز فرهنگی بسیار مؤثر می باشد.  

وی در ادامه خاطر نشان کرد: برنامه‌های کانون باید به این منجر شود که بچه ها ریسک پذیر شوند، مطالبه گری را بیاموزند، بتوانند ایده بدهند و ایده‌های خود را به طرح تبدیل کنند و در مجموع فکر آن‌ها به سمت توسعه برود تا بتوانند برای استان، برنامه داشته باشند.

ملا نوری به موضوع راه اندازی ستاد توسعه خاوران نیز اشاره کرد و گفت: در این ستاد در کنار این‌که برای بحث‌های توسعه‌ای استان، سرمایه گذار جذب می کنیم، هدف اصلی این است تفکر توسعه‌ای را ترویج نماییم.

استاندار با تأکید بر این‌که ثروت بدون فکر، راه به جایی نمی‌برد، اظهار داشت: خراسان‌ جنوبی، ذخایر و منابع زیادی دارد و مهمتر این که مردم این استان، بسیار باهوش و مستعد هستند اما تا تفکر توسعه‌ای نباشد، از هیچ کدام این پتانسیل‌ها نمی توان به شکل بهینه‌ای بهره برداری کرد.

مقام عالی دولت در استان تأکید کرد: جهت دادن به فکر، کار بسیار مهمی است که در ستاد توسعه دنبال می‌شود و در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان نیز باید این مهم محقق گردد.

استاندار در پایان با اشاره به جمعیت مخاطبان کانون در استان گفت: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با توجه به گروه سنی و جامعه هدف خود، وظیفه سنگینی به عهده دارد.

بر اساس این گزارش طاهره حمیدی مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان نیز در ابتدای این دیدار، مهارت آموزی و استعدادیابی در جامعه هدف را از مهمترین تکالیف این مجموعه برشمرد و تصریح کرد: در سطح استان برای خدمات دهی به کودکان ونوجوانان مستعد استان، ۲۷ کانون ثابت، سیار و پستی فعال است.

وی با ارایه گزارشی از اقدامات کانون در ایام شیوع بیماری کرونا افزود: اگر چه این بیماری باعث عدم حضور کودکان ونوجوانان در مراکز کانون شد اما فعالیت‌های کانون را متوقف نکرد و در این مدت تمامی برنامه‌های کانون در بستر فضای مجازی و به صورت چهره به چهره به علاقه‌مندان و مخاطبان کانون در استان ارایه می‌شود.

مدیر کل کانون استان در مباحث خود به برخی از مشکلات و کمبودهای زیرساختی کانون در استان اشاره کرد و خواستار مساعدت استاندار در تامین اعتبار تکمیل پروژه مرکز فرهنگی و هنری شماره ۴ بیرجند واقع در منطقه مهر شهر شد که این موضوع با قول مساعد استاندار خراسان جنوبی همراه بود. 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 2 =