بازگشائی مراکز کانون پرورش فکری در شهرهای زرد آذربایجان‌غربی

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آذربایجان‌غربی در چهارمین جلسه شورای فرهنگی، هنری و ادبی استان از بازگشائی مراکز کانون در شهرهای با رنگ زرد کرونائی پس از اخذ مجوزهای لازم از مراجع ذی ربط خبر داد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان آذربایجان‌غربی، جواد زاهدی با اعلام این خبر افزود: مطابق آخرین اطلاعیه ستاد کرونا، شهرهای مهاباد، نقده، تکاب، شوط، پلدشت، چایپاره و سردشت در وضعیت زرد قرار دارند که با پایان مهلت ثبت نام در کارگاه‌های برخط تخصصی در ۱۳ تیر در صدد هستیم  تا با حضور محدود اعضا و با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی، میزبان کودکان و نوجوانان باشیم.

زاهدی افزود: با ابلاغ دستورالعمل‌های مربوط به برگزاری حضوری کارگاه‌های برخط تخصصی و عمومی از ستاد مرکزی کانون کشور، مسئولان مراکز ثابت و سیار شهرهای زرد با اشراف کامل بر متن دستورالعمل ابلاغی آماده‌ی ارائه‌ی خدمات حضوری به کودکان و نوجوانان هستند.

وی تصریح کرد: نظارت بر اجرای برنامه‌های مراکز در فضای باز و تهویه مناسب مراکز، استفاده از تب‌سنج، اطلاع‌رسانی ضوابط بهداشتی به والدین، ضد عفونی مکرر مراکز و سطوح مشترک در طول فعالیت، رعایت فاصله‌ی یک و نیم متری در چیدمان میزها و صندلی‌های مراکز، رعایت حضور حداکثر ده نفری در مرکز، جلوگیری از ازدحام در هنگام ورود و خروج از جمله موارد مصرح در آئین‌نامه بازگشائی مراکز هستند که باید توسط مسئولان و مربیان مراکز کانون استان رعایت شوند.

مدیرکل کانون استان گفت: در این شیوه نامه به رعایت موازین بهداشتی توسط کودکان و نوجوانان نیز تأکید شده است که از جمله آن‌ها می توان به استفاده از ماسک در طول مدت حضور در مرکز، پرهیز از استفاده مشترک از خوردنی‌ها و آشامیدنی‌ها و استفاده از لوازم شخصی اشاره کرد.

زاهدی در پایان خاطرنشان کرد: جدول زمان‌بندی و مشخصات دوره‌های آموزشی کودکان و نوجوانان و اسامی مدرسان رشته‌های مختلف فرهنگی، هنری، ادبی و مهارت‌های زندگی از طریق پرتال کانون به نشانی agharbi.kpf.ir بخش آموزش‌های مجازی، کارگاه‌های برخط استانی قابل‌دسترسی است.

ارائه نکته نظرها و پیشنهادها توسط معاونان و کارشناسان ستاد کانون استان در خصوص دستور جلسه، پایان بخش سومین نشست شورای فرهنگی، هنری و ادبی بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 8 =