کد خبر: 306074
تاریخ انتشار: ۱۵ تیر ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۶
بازدید 176
وبینار تخصصی شطرنج و مسیر پیشرفت در آن

اولین وبینار "شطرنج و مسیر پیشرفت در آن "با هدف آشنایی مسئولان و مربیان فرهنگی مراکز کانون استان تهران با اهمیت و کارکرد شطرنج در پرورش استعدادهای کودکان و نوجوانان با مشارکت برخط ۹۰ نفر برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان تهران محمد ابراهیم زاده رئیس کمیته پژوهش و استعدادیابی فدراسیون شطرنج و مدرس شطرنج در کارگاه های کانون پرورش فکری کودکان با اشاره به تاریخچه شطرنج  وتوضیح پیرامون اصطلاحات، حرکات و مهره های شطرنج در تاریخ و ادبیات ایران با بیان اهمیت این بازی در میان بزرگان و نام آوران ایران؛ توجه مربیان ومسئولان فرهنگی را به پتانسیل بازی فکری شطرنج در گروه سنی زیر۱۶ سال و قدرت رقابت ایران در رده های مختلف بین المللی جلب کرد.

وی با تاکید بر دو بعد قهرمان و همگانی بازی شطرنج گفت: شطرنج همگانی نوعی تمرین مهارت های زندگیست که صبر و دوراندیشی کودکان و نوجوانان را افزایش می دهد و راه های حل مساله در شرایط سخت و پیچیده و ناامید نشدن را در هر مقطع  یادآور می شود.

ابراهیم زاده ضمن توصیه به مربیان و مسئولان فرهنگی در اهتمام بیشتر به ترغیب و تشویق اعضای مراکز کانون پرورش فکری برای شرکت در کارگاه های شطرنج گقت: افزایش خلاقیت، توانایی حل مساله، افزایش تمرکز و بیان ارتباط میان افزایش راندمان تحصیلی کودکان و نوجوانان با  بازی شطرنج از اثرات قابل توجه است.

وی با بیان رتبه بیست و هفتم شطرنج ایران در رده بندی جهانی افزود: سر فصل های آموزشی کودک و نوجوان در فدراسیون شطرنج به صورت مداوم در حال به روز رسانی و هماهنگی با کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 6 =