قلم، وسیله تجلی خدا در آفرینش است

همزمان با روز قلم، دورهمی اعضای ادبی مکاتبه‌ای فعال استان و اختتامیه طرح" نامه‌های سبز" با حضور نوجوانان مراکز فرهنگی‌هنری به صورت مجازی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره‌کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گلستان، این ویژه برنامه به‌‎مناسبت روز قلم و با حضور مدیرکل کانون، کارشناسان، مربیان، اعضای ادبی مکاتبه‌ای و کارشناس ادبی مکاتبه‌ای کانون کشور به‌عنوان مهمان برگزار شد.

در ابتدای جلسه محبوبه رجب نسب ضمن تبریک روز قلم به تمامی مربیان، اعضا و صاحبان قلم، از تمامی کسانی که در انجام طرح «نامه‌های سبز» مشارکت داشتند، تقدیر و تشکر کرد.

مدیرکل کانون گلستان با اشاره به سوره قلم و سوگند خداوند متعال به آن، از اهمیت و اثربخشی آن گفت و اظهار داشت: قلم هدایتگر قلب‌ها، مغزها و بیانگر فکر، فرهنگ و هویت انسان است و به همین دلیل توسعه افکار ما در چگونه نوشتن ما بسیار تاثیرگذار و با اهمیت است.

وی ادامه داد: متاسفانه با توجه به شرایط کرونا، امکان برگزاری این جلسه به‌صورت حضوری مهیا نشد، لذا بی‌صبرانه مشتاقیم تا با بهتر شدن شرایط از نزدیک با اعضای توانمند ادبی مکاتبه‌ای آشنا شویم.

رجب نسب صحبت‌های خود را با این جمله تمام کرد: قلم وسیله تجلی خدا در آفرینش است.

در ادامه فرزانه رحمانی که به‌عنوان مهمان برنامه حضور داشت با بیان اینکه برای رشد کردن باید اندوخته‌ای در ذهن داشت، از مطالعه و کتاب‌خوانی به‌عنوان یکی از راه‌های اندوخته کردن نام برد.

کارشناس ادبی مکاتبه‌ای کانون کشور گفت: هرجایی که انرژی خود را صرف کنیم، از همانجا رشد خواهیم کرد مانند گیاهانی که احتیاج به نور و غذا دارند، ما نیز برای شکوفایی باید به نیازهای خود گوش فرا دهیم تا شکوفا شویم، ممکن گاهی نیازهای ما در نوشتن، شعر گفتن و ... باشد.

او در پایان اعضا را مانند دانه‌ای در خاک دانست که رشد کرده، بالنده‌شده‌ و در نهایت مانند درختی ریشه‌دار در ادبیات خواهند بود.

در این برنامه همچنین ویدئوهای کوتاهی از اعضای ادبی مکاتبه‌ای که در طرح نامه‌های سبز مشارکت داشتند برای مخاطبین پخش شد.

گفتنی‌است طرح ادبی مکاتبه‌ای «نامه‌های سبز» ازجمله برنامه‌های فرآیند محور پیشنهادی سال ۱۴۰۰ واحد آفرینش‌های ادبی کانون پرورش فکری گلستان است که با هدف پایدارسازی و افزایش کمی و کیفی فعالیت بخش مکاتبه‌ای انجام شد.

در این طرح همزمان با روز درختکاری نامه‌های تبریک سال جدید، به‌همراه بذر درخت نارنج و بسته‌ی نوشت‌افزار آماده‌سازی و توسط کارشناس آفرینش‌های ادبی و مربیان کتابخانه‌های سیار روستایی، در بین اعضای علاقمند و با استعداد در دو مدرسه از روستاهای چن سبلی شهرستان آق‌قلا و زینب آباد شهرستان رامیان توزیع شد و از نوجوانان خواسته شد که بذرها را کاشته و احساسات خود را از لحظه‌ای که نامه را دریافت کردند تا تمامی مراحل کاشت و داشت آن‌را در قالب نامه‌ای برای مربی بنویسند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 8 =