راه‌اندازی مرکز فرهنگی هنری کانون در بختگان

فرهاد طهماسبی نماینده مردم نی‌ریز، استهبان و بختگان در مجلس شورای اسلامی و محمد باقر کاظمی، فرماندار شهرستان بختگان با حضور در اداره کل کانون فارس با مدیر کل و کارکنان دیدار و راه‌اندازی و تأسیس مرکز فرهنگی هنری کانون در بختگان را خواستار شدند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون فارس، سعیدرضا کامرانی، مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان فارس در این دیدار به فعالیت‌ها و مأموریت‌های کانون پرورش و کانون زبان ایران اشاره کرد و گفت: ۵۸ مرکز فرهنگی هنری ثابت، سیار و پستی کانون پرورش فکری و ۳۶ مرکز کانون زبان ایران در استان با حضور مربیان و کارشناسان توانمند، پذیرای کودکان و نوجوانان است و در ایام همه‌گیری ویروس کرونا نیز فعالیت‌ها مختل نشده و کانون در فضای مجازی با برگزاری کارگاه‌های آموزشی تخصصی و عمومی به رسالت خود عمل می‌کند.

مدیر کل کانون فارس به مشکلات موجود در کانون از جمله کمبود نیروی انسانی، مشکلات مربوط به تبدیل وضعیت استخدامی، معیشت و رفاه کارکنان هم اشاره کرد و از نماینده مردم خواست تا با عنایت بیشتر به کانون و حضور مجمع نمایندگان استان در اداره کل یا حضور نمایندگانی از کانون در یکی از جلسات این مجمع، نمایندگان مردم فارس را با کانون، فعالیت‌ها و مشکلات پیش روی آن آشنا کنند.

کامرانی کانون را دستگاهی با نیرو و امکانات کمتر از سایر سازمان‌ها اما بسیار تخصصی عنوان کرد و گفت: فعالیت‌های کانون در زمینه‌های مختلف فرهنگی، هنری و ادبی ویژه‌ی خود کانون است که با آموزش غیرمستقیم و با توجه به علاقه‌مندی کودکان و نوجوانان  ارائه می‌شود تا پرورش فکر آن‌ها رقم بخورد و مهارت‌های زندگی را در مراکز فرهنگی هنری کانون بیاموزند.

او به وضعیت ساختمان کانون در شهرستان نی‌ریز هم اشاره کرد و خواستار توجه ویژه فرماندار به مرکز و تأمین امکانات بیشتر شد.

سعیدرضا کامرانی به حمایت مسوولان برای راه‌اندازی و تأسیس مراکز جدید کانون در شیراز هم اشاره کرد و گفت: سال‌ها از فعالیت کانون در استان فارس می‌گذرد و همانند سی‌سال گذشته، هنوز ۶  مرکز در شیراز فعالیت می‌کند و این در حالی است که در مناطق مهمی از شهر که از جمعیت دانش‌آموزی زیادی هم برخوردار است، مرکز فرهنگی هنری کانون پرورش فکری وجود ندارد. او هم چنین به شهرستان‌های جدید استان اشاره کرد و لزوم راه‌اندازی مرکز کانون در این شهرها را یادآور شد.

محمد باقر کاظمی، فرماندار شهرستان بختگان نیز با اشاره به فعالیت‌های کانون، اجرای این برنامه‌ها را متفاوت‌تر از سایر دستگاه‌های فرهنگی دانست و گفت: با همه مشکلات و کمبود امکاناتی که در کانون وجود داشته و دارد، این مجموعه به خوبی مدیریت شده و با انجام صحیح مأموریت‌ها توسط کارکنان و مربیان کانون، شاهد پرورش فکر و اندیشه کودکان و نوجوانان به عنوان آینده‌سازان ایران اسلامی هستیم.

کاظمی گفت: جامعه امروز بیش از اینکه به کتاب نیاز داشته باشد نیازمند وجود افرادی است که کتاب‌خوان باشند  و کانون توانسته و می‌تواند بر این موضوع مهم تأثیر بگذارد و با آموزش مهارت‌های زندگی که نیاز امروز  افراد جامعه است در رشد و تعالی آینده ایران مثمرثمر باشد.

فرماندار بختگان در ادامه به لزوم راه‌اندازی مرکز فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در شهرستان بختگان اشاره کرد و گفت: کودکان و نوجوانان بلاتکلیف هستند و نهادی که می‌تواند به آن‌ها و به پرورش فکری و ذهنشان کمک کند، کانون است. کاظمی برای در اختیار گذاشتن زمین و نیز فعالیت کانون در ایام تعطیلی و شیفت مخالف مدارس قول مساعدت داد.

فرهاد طهماسبی، نماینده مردم نی‌ریز، استهبان و بختگان در مجلس شورای اسلامی نیز با اظهار خرسندی از حضور در کانون گفت: امروزه جای خالی آموزش فرهنگی در کشور احساس می‌شود و وضعیت فعلی زندگی، شرایطی را ایجاد کرده که لازم است برای پرورش قشری که نیاز به آموزش دارند بیش از پیش برنامه‌ریزی شود و اگر از این موضوع غفلت کنیم، خواسته یا ناخواسته، جریان‌های دیگری این پرورش را در جهت منفی هدایت می‌کنند. به گفته‌ی طهماسبی، بسیاری از مشکلات و معضلات اجتماعی ناشی از نادیده گرفتن پرورش فکر است و از این رو مسوولیت کانون سنگین‌تر و لزوم توجه به این نهاد فرهنگی بیشتر از قبل احساس می‌شود.

نماینده مردم  نی‌ریز، استهبان و بختگان در مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنانش گفت: بزرگسالان تأثیر را از جامعه پذیرفته و شخصیتشان را خوب یا بد شکل داده‌اند اما برای مقابله با ناهنجاری‌ها باید راهکار و برنامه داشت و از اساس، از جایی شروع کنیم که برای نسل‌های بعدی با این مشکلات روبرو نباشیم.

طهماسبی از تهدیدهای فضای مجازی و تبدیل این تهدیدها به فرصت از سوی کانون نیز اشاره کرد و گفت: کودکی که زمان طولانی از روز را با فضای مجازی و سرگرم شدن با گوشی هوشمند طی می‌گذارند و با انواع محتواهای خوب و بد، با اهداف گوناگون که به این فضا تزریق می‌شود، در ارتباط است و برای پرورش فکر او برنامه‌ریزی نمی‌کنیم، برون‌رفتی جز انحطاط اخلاقی، فکری، خودکشی، تحت تأثیر آموزش خارج از مرز بودن، نافرمانی‌های اجتماعی، الگوبرداری رفتارها و ظواهری که هیچ سنخیتی با فرهنگی دینی و ملی ما ندارد، عایدی دیگری نخواهد داشت.

او در ادامه گفت: بخشی از فعالیت‌های کانون را دیده‌ام و از هر نظر، می‌توان گفت این فعالیت‌ها در کشور بی‌نظیر است و اعتقاد دارم کانون می‌تواند تأثیر شگرفی بر کودک و نوجوان داشته باشد؛ بهتر است با کنترل موازی‌کاری‌ها این مجموعه هدایت و با معرفی بیشترآن در جامعه و بین خانواده‌ها، اولیای تربیتی و آموزش و پرورش به رشد بیشتر و به تبع آن پرورش فکر کودکان و نوجوانان کمک کرد.

به گفته طهماسبی، آموزش و پرورش، می‌تواند با معرفی فعالیت‌های کانون در مدارس، با کانون همراه شود و با مشارکت، هم خودش سود ببرد و هم به کانون کمک کند.

طهماسبی در پایان گفت: کانون را در مجمع نمایندگان استان فارس معرفی و از ظرفیت‌های مجمع برای حل مشکلات و توجه بیشتر مسوولان به کانون در زمینه‌های مختلف بهره خواهیم برد

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 1 =