امضای تفاهم نامه همکاری بین کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کردستان و شرکت توزیع نیروی برق استان

تفاهم نامه همکاری مشترک فرهنگی و هنری، ادبی و آموزشی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کردستان با شرکت توزیع نیروی برق استان به امضا رسید.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون استان کردستان، مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کردستان درخصوص ضرورت استفاده و بهره مندی از ظرفیت‌های کانون پرورش فکری برای تحقق اهداف شرکت برق که نهادینه کردن فرهنگ صرفه جویی در میان کودکان و نوجوانان است توضیح داد و گفت: آموزش کودکان و نوجوانان به دلیل اثرپذیری و اثر گذاری بالای کودکان در تغییر رفتار مصرف آب و برق اهمیت دارد چرا که کودکان و نوجوانان بهترین رسانه برای رساندن پیام اهمیت آب و برق هستند. کودکان و نوجوانان هم تاثیر پذیر و هم تاثیرگذار هستند. بنابراین آموزش و مشارکت دادن آنها در طرح هایی کلی، نظیر آنچه در طرح همیار پلیس رخ داد، علاوه بر تقویت حس مسئولیت پذیری در آنها، می ­تواند موجبات تعمیق باورها و ترویج هنجارهای درست در مدیریت مصرف منابع آب و برق از طریق آنها در سطح خانواده ها را فراهم سازد.

سهیلا شیخی در این جلسه ضمن اشاره به اهمیت آموزش صرفه جویی در میان کودکان، افزود: اصلاح سبک زندگی در جهت حفظ منابع طبیعی آب و برق، می‌تواند با فعالیت‌های خوب آموزشی و فرهنگی برای سنین پایین‌تر محقق شود که ما در کانون با اجرای فعالیت های فرهنگی، هنری و ادبی به صورت غیرمستقیم در راستای نهادینه کردن صرفه جویی در میان کودکان و نوجوانان میتوانیم تاثر گذار باشیم.

شیخی اظهار کرد: بی‌تردید آموزش و فرهنگ سازی در سنین کودکی و نوجوانی از ماندگاری و تأثیرگذاری بیشتری برخوردار است و برای بهره مندی از این ظرفیت بزرگ باید برنامه ریزی جدی داشته باشیم.

در ادامه جلسه هیوا لهونیان مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق استان در سخنانی گفت: در حوزه انرژی جزوه ملت های بدمصرف هستیم، انگار تمام انرژی مان صرف این شده که خودمان را نابود کنیم که این نیاز به بازنگری اساسی دارد .

لهونیان افزود: صرفه جویی در دین مبین اسلام بسیار تأکید شده است این در حالی است که ما کشوری پر مصرف" در مصرف آب و برق ” هستیم و باید این مهم در بتن جامعه نهادینه گردد و در میان نسل کودک و نوجوان نیاز به نهادینه شدن است.

وی در ادامه سخنان خود به ظرفیت های کانون پرورش فکری اشاره کرد و اذعان داشت: میتوان در شرایط کنونی و بحران های پیش رو خصوصا موضوع آب و برق، فرهنگ صحیح مصرف کردن را با اجرای برنامه های مشترک در میان کودکان و نوجوانان نهادینه کنیم و این کار را باید هدفمند دنبال کنیم .

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان همچنین خاطر نشان ساخت: در آموزش‌های مدیریت مصرف، مخاطبی که انتخاب می شود می تواند از میان اقشار مختلف باشد. اما در این میان، کودکان و نوجوانان جایگاه ویژه ای دارند چرا که از یک سو دانش آموزان تاثیرپذیری و آموزش پذیری بالایی دارند و از دیگر سو می‌توانند بر روی افراد دیگر نظیر افراد خانواده و همسالان تاثیرگذار باشند و آموزش ها را منتقل نمایند. همچنین، دانش آموزان، با فاصله زمانی کوتاهی، در جایگاه بهره برداران، تصمیم گیران و تصمیم سازان منطقه و کشور خود قرار می‌گیرند و از طریق آموزش آنها، می‌توان نسلی با آگاهی و حساسیت نسبت به حفاظت آب داشت.

وی در ادامه به میزان تولید و مصرف برق در کشور اشاره کرد و گفت : توازن تولید و مصرف برق در کشور به هم خورده است ، این در حالی است در این شرایط بحرانی که به صورت میانگین ۳۷۰ مگاوات سهمیه استان کردستان است در حالی که میزان انرژی مورد نیاز برای این فصل ( پیک بار ) در استان بیش از ۵۰۰ مگاوات میباشد که باید این مابه تفاوت را با مدیریت مصرف مشترکین جبران کرد و اگر این اتفاق نیفتد مجبور به اعمال خاموشی ها می‌شویم و در نهایت این که یادمان باشد که صرفه جویی به معنای درست مصرف کردن است نه مصرف نکردن یا کم مصرف کردن.

در پایان، تفاهم نامه با حضور طرفین به امضاء رسید .

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =