گرامی‌داشت«روز ملی ادبیات کودک و نوجوان» فرصت مناسب برای نهضت مطالعه کتاب است

مدیرکل کانون پرورش فکری استان اردبیل در برنامه زنده رادیویی «آی‌ایشیقیندا» که چهارشنبه‌شب از ساعت ۲۲ الی ۲۳ شانزدهم تیرماه از شبکه سبلان پخش شد؛ در خصوص گرامی‌داشت روز ملی ادبیات کودک و نوجوان به گفتگو پرداخت.

«این روز فرصت مناسبی برای آشناسازی کودکان و نوجوانان با کتاب و بهانه‌ای برای ورود کتاب به زندگی آن‌ها است».

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون استان اردبیل، زعفر احدزاده از برنامه‌های کانون استان در این خصوص خبر داد و گفت: فعالیت‌های کتاب محور مهم‌ترین رویکرد است و مناسبت‌هایی مانند: روز قلم، روز جهانی کتاب کودک، هفته کتاب و کتاب‌خوانی، هفته ملی کودک و روز ملی ادبیات کودک و نوجوان هم دستاویز مهمی برای تأکید به این امر مهم است.

احدزاده افزود: در کلیه مراکز فرهنگی هنری کانون استان در هفته جاری از روز قلم (۱۴ تیر) تا روز ملی ادبیات کودک و نوجوان، با تمرکز بر معرفی ظرفیت‌های ادبی استان و فعالیت‌های کتاب محور، برنامه‌های مختلفی در حال انجام است.

رئیس کارگروه پایش و ارزیابی حقوق کودک استان اردبیل تصریح کرد: هم‌زمان با روز قلم، با نوقلمان انجمن‌های شعر و داستان استان نشستی داشتیم و از اعضای فعال این انجمن‌ها و مربیان آن‌ها تجلیل به عمل آمد، هم‌چنین برنامه رونمایی از آخرین کتاب تولیدی در حوزه کودک و نوجوان استان هم به بهانه «روز ملی ادبیات کودک و نوجوان» طی هفته آتی رونمایی خواهد شد.

مدیرکل کانون استان اردبیل از برگزاری آیین اختتامیه مهرواره سراسری «یک وعده لبخند» به همین مناسبت خبر داد و گفت: این مهرواره نخستین بار در کشور با موضوع شعر، داستان و اینفوگرافی در رده سنی نونگاه و نوجوان به میزبانی اردبیل اجرا و با استقبال جامعه کودک و نوجوان کشور مواجه شد و آیین اختتامیه آن در فرهنگسرای بانوان برگزار خواهد شد.

او در ادامه ضمن اشاره به مجموع آثار برگزیدگان این مهرواره، اضافه کرد: در مراسم اختتامیه این ویژه‌برنامه، رونمایی از کتاب«یک وعده لبخند»، مشتمل بر۷۰ اثر برگزیده منتخبان این مهرواره صورت خواهد گرفت که امروز توسط انتشارات نیکان در اردبیل انتشار یافت.

احدزاده بابیان موفقیت‌های اعضای کانون استان در مهرواره‌ها، جشنواره‌ها و فستیوال‌های بین‌المللی، خاطرنشان کرد: در سالیان اخیر در حوزه ادبیات کودک و نوجوان استان اقدامات قابل‌توجهی صورت گرفته و نتایج درخشانش را با تولد نویسندگانی خلاق در آینده‌های نزدیک خواهیم دید، بطوری‌که فرزندان آینده‌ساز استان با درخشش خود، موفق به کسب بیش‌ترین تعداد رتبه و برگزیده در کشور شده‌اند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =