اجرای ۸۱ عنوان کارگاه تخصصی برخط و فعالیت‌های عمومی کتاب‌محور در تابستان

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اردبیل در گفتگو با خبرنگار صداوسیمای مرکز اردبیل، در برنامه رادیویی «ائویم‌اوجاغیم» شرکت کرده و به تشریح برنامه‌های تابستانی پرداخت.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون استان اردبیل، زعفر احدزاده در این خصوص گفت: اجرای ۸۱ عنوان کارگاه تخصصی برخط، در کنار فعالیت‌های عمومی کتاب‌محور تابستان ۱۴۰۰، ازجمله رویکرد کانون استان اردبیل برای غنی‌سازی اوقات فراغت این نسل و مهارتمندکردن آن‌ها است.

احدزاده ادامه داد: برنامه‌های مناسبتی شامل جشنواره‌ها و مهرواره‌ها هم ازجمله فعالیت‌هایی است که این نهاد در تعامل با نسل کودک و نوجوان اجرا می‌کند، برای نمونه در نیمه دوم تیرماه سال جاری مناسبت‌هایی مثل روز قلم، روز ملی ادبیات کودک و نوجوان و اختتامیه مهرواره کشوری طنز «یک وعده لبخند» را داشتیم که جامعه هدف همین نسل بوده و در قالب فعالیت‌های غنی‌سازی اوقات فراغت اجرا شد.

او خاطرنشان کرد: بی‌شک شیوع ویروس کرونا و عواقب ناشی از آن اتفاق ناخوشایندی است که این سازمان و مخاطبان آن را همانند سایر نهادها، با مشکل مواجه کرده است. اما این مشکلات باعث نشده که از سایر ظرفیت‌ها، ازجمله فضای مجازی و برخط غفلت کنیم و از آغاز اعمال محدودیت‌های کرونایی به این امکانات کاربردی توجه و تعامل مربیان و اعضا از این طریق حفظ و تقویت‌شده است.

مدیرکل کانون استان اردبیل در پایان گفتگوی خود تاکید کرد: نسل کودک و نوجوان در کنار این تعامل و تأثیر، نیاز به جنب و جوش، تحرک، آموزش‌های حضوری، بازی و مؤلفه‌های فراوان دیگری دارند تا افق‌های دوردست بهتر و مطمئن‌تری را برای زندگی و آینده خود ترسیم کنند.

شایان‌ذکر است، برنامه رادیویی«ائویم‌اوجاغیم» روزهای شنبه تا چهارشنبه از ساعت ۹ صبح به مدت ۴۵ دقیقه از صداوسیمای مرکز اردبیل پخش می‌شود. این برنامه می‌کوشد تحکیم بنیان خانواده، آموزش مهارت‌های زندگی، نشر و ترویج اخلاق نیکو در فضای خانواده‌ها، شناسایی آسیب‌ها و راهکارهای در امان ماندن از آن‌ها، توجه به سلامت جسمی و روحی اعضای خانواده را به صورت مستقیم و غیرمستقیم آموزش دهد.

آیتم‌های این برنامه عبارت‌اند ‌از: اوشاق اوتاغی، اوتوراق اویره نک، مطبخ، سئوگی نغمه‌سی، گوروش،ساغلام یاشا و صدای مخاطبان می‌باشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 16 =