برگزاری پویش عکاسی «عکس سیلوئت»

در راستای کیفیت بخشی به نشست‌های تخصصی انجمن عکاسان نوجوان هرمزگان پویش پنجشنبه‌های عکس با عنوان «عکس سیلوئت» یا ضد نور برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان هرمزگان؛«عکس سیلوئت»، موضوع پویش پنج‌شنبه‌های عکس کانون است، که در راستای کیفیت بخشی به نشست‌های تخصصی انجمن عکاسان نوجوان هرمزگان  و در راستای هجدهمین نشست این انجمن از  ۱۵ تا ۲۶ خرداد ماه برگزار شد.

به گفته فاطمه غفاری سروستانی نماینده انجمن عکاسان نوجوان هرمزگان، اعضا ۷ تا ۱۷ سال و اعضای ارشد ۱۸ تا ۲۲ کانون پرورش فکری می‌توانند در این پویش عکاسی شرکت کردند.

وی افزود: این پویش در قالب پنج شنبه های عکس و با هدف هدف تقویت و پرورش مهارت خوب دیدن، دوباره دیدن و توجه به پدیده‌های محیط پیرامون

و به تصویر کشیدن زیبایی‌ها برگزار شد.

 نماینده انجمن عکاسان نوجوان هرمزگان گفت: در بخش ویژه‌ی پویش«عکس سیلوئت»، کلیه کارشناسان و مربیان فرهنگی هنری و ادبی کانون پرورش فکری می‌توانستند شرکت نمایند.

 غفاری سروستانی اظهار داشت: تقویت دانش عکاسی بین اعضا  علاقمند از جمله اهداف این پویش است و بدین منظور طی دو جلسه متوالی علی‌ خوش‌جام مدرس عکاسی، گرافیست و عضو انجمن عکاسان ایران به آموزش و تجزیه و تحلیل آثار با موضوع عکس سیلوئت یا ضد نور پرداخت.

خوش‌جام ضمن ابراز خرسندی از آثار ارسالی اعضا با این موضوع اظهار داشت: سیلوئت یا ضد نور از تکنیک‌های زیبا و مورد توجه نوجوانان است؛ که به بهبود مهارت‌های اعضا به عنوان یک عکاس و خلق تصاویر فوق‌العاده کمک شایانی می‌کند. 

وی با اشاره به اینکه گرفتن یک عکس سیلوئت خوب به کمی دانش فنی و درک نور نیاز دارد؛ اعضای انجمن‌ عکاسان نوجوان هرمزگان را به رعایت کادربندی صحیح و ثبت سوژه‌های خلاقانه دعوت کرد.

 گفتنی است منتخبی از این آثار از ۲۷ خرداد در نمایشگاه مجازی در صفحه اینستاگرام انجمن به نشانی anjoman_akkasi_hormozgan@ و بخش گالری سایت کانون هرمزگان به آدرس hormozgan.kpf.ir  بارگذاری می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 9 =