نشست فرهنگی با موضوع کارآفرینی اعضا نوجوان کانون هرمزگان

نشست فرهنگی با موضوع کارآفرینی اعضا نوجوان کانون هرمزگان با هدف شناسایی، رشد و پرورش استعدادهای ذوقی و فکری اعضا در عرصه‌های مختلف برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان هرمزگان؛ نشست فرهنگی با موضوع کارآفرینی با حضور ناهید پذیرایی کارشناس فرهنگی استان و مربیان و  مسئولان فرهنگی برگزار گردید.  

پذیرایی در این نشست به دست‌سازهای اعضا نوجوان در مراکز اشاره کرد و گفت: در سال‌های اخیر اعضا و مربیان بسیار تاثیر گذار در نمایشگاه‌های شهرستانی و استانی ظاهر شدند.

وی خطاب به حاضرین در نشست گفت: با توجه به شرایط کنونی ناشی از شیوع کرونا، مربیان در مراکز شرایطی فراهم کنند تا اعضا به ساخت دست‌سازه‌ها ادامه دهند و یا با ساخت کلیپ آموزشی و ارسال آن به اعضا بستر آموزش دست‌سازه‌ها فراهم گردد.

وی عرضه‌ی محصولات در نمایشگاه‌ها و فروشگاه‌های شهرستانی و استانی را از اهداف طرح کارآفرینی دانست.  

در این نشست مقرر شد هر مرکز که به ساخت چندین اثر از اعضا می‌پردازد با نیازسنجی منطقه و شهر خود و علاقمندی اعضا نوجوان، اولویت دست سازه‌ها را مشخص و نسبت به اولویت‌بندی به برنامه‌ریزی، ساخت و تهیه آثار بپردازد.

پذیرایی با اشاره به گام دوم این طرح اظهار داشت:  با مساعد شدن شرایط در نیمه دوم سال جایگاهی برای کارگاه کارآفرینی در مرکز  اختصاص یابد و نوجوانان به فعالیت حضوری در آن کارگاه بپردازند.

در این نشست، سه مسئول مراکز  بستک، سیریک و ابوموسی به بیان تجربیات خود پرداختند و از نیاز نوجوان امروز، نیاز منطقه و موانع موجود  به بحث و گفتگو پرداختند.

همچنین سوابق کارآفرینی سال‌های اخیر این سه مرکز تحلیل و بررسی شد تا دیگر مراکز با توجه به تحلیل نشست به برنامه‌ریزی مناسب در این مسیر بپردازند.

شناسایی رشد و پرورش استعدادهای ذوقی و فکری اعضا در عرصه‌های فرهنگی و هنری، ترویج و توسعه و کیفیت بخشی به دست سازه‌های اعضا و جلب مشارکت والدین و سازمان‌ها،   تقویت و توسعه فعالیت‌ها و برنامه‌ها برای افزایش مهارت‌های اعضا خصوصا نوجوانان و نیز فراهم نمودن بستر مناسب برای خلق و تولید آثار از اهداف طرح کارآفرینی در مراکز است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 1 =