کد خبر: 306164
تاریخ انتشار: ۱۸ تیر ۱۴۰۰ - ۲۱:۱۶
وبینار مسئولین و مربیان فرهنگی کانون هرمزگان برگزار شد

با حضور پروین پشتکوهی مدیرکل کانون هرمزگان، معاون اجرایی و فرهنگی، مسئولین و مربیان فرهنگی سراسر استان وبینار مسئولین و مربیان فرهنگی برگزار شد.

به‌ گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان هرمزگان؛  با حضور پروین پشتکوهی مدیرکل کانون هرمزگان، معاون اجرایی و فرهنگی، مسئولین و مربیان فرهنگی سراسر استان  وبینار مسئولین و مربیان فرهنگی با موضوع تابستانه ۱۴۰۰ برگزار شد.

در ابتدای این وبینار یک روزه مدیرکل کانون هرمزگان ضمن تبریک دهه کرامت اظهار داشت: الگوی ما اهل بیت علیهم السلام است و به برکت وجود این بزرگواران ما در جامعه‌ای معنوی زندگی می‌کنیم و شما مربیان عزیز در آشنایی بیشتر کودکان و نوجوانان با این منابع نور و راستی اهتمام ورزید.

پشتکوهی در بخش بعدی سخنانش اظهار داشت: امیدواریم در آستانه تابستانه ۱۴۰۰ همکارانمان مانند همیشه تابستانی خاطره‌انگیز و پرشور را برای کودکان و نوجوانان عزیزمان رقم بزنند و در مسیر ساخت آینده را هموارتر گردانند.

وی اظهار داشت: همکاران عزیزم شما می‌بایست نه یک گام بلکه دهها گام بردارید و تلاش و کوشش کنید تا بچه‌ها شرایط بهتری که لازمه ساختن آینده‌ای بهتر است؛ داشته باشند. مهم نیست در چه پست و جایگاهی قرار داریم؛ همه دارای کرامت انسانی هستیم و ما اعضای یک خانواده‌ایم که برای سربلندی آینده‌سازان این مرز و بوم تلاش می‌کنیم.

پشتکوهی افزود: درست است که تعداد مربیان ما زیاد نیست؛ اما ما همانند یک خانواده کوچک اما صمیمی و پرتلاش هستیم که برای ساختن روزهای بهتر برای مردم عزیزمان تلاش می‌کنیم.   شما مربیان عزیز به پشتوانه کارشناسان پرتلاش و دلسوز می‌توانید در راستای تحقق رسالت و اهداف سازمان گام بردارید.

پشتکوهی با اشاره به فضای ناشی از شیوع ویروس کرونا گفت: شما مربیان که بحق مدافعان فرهنگی این مرز و بوم هستید؛ در تمامی فعالیت‌ها امید و نشاط را سرلوحه خود قرار دهید و شرایطی فراهم کنید که بچه‌ها خوشحال و احساس بهتری داشته باشند.

مدیرکل کانون هرمزگان همچنین خواستار گسترش فعالیت‌های کانون شد و افزود: مربیان ما می‌بایست نگاه خود را گسترش دهند و چتر حمایت خود را بر سر تمامی بچه‌ها از کودکان کمتربرخوردار تا با نیازهای ویژه و کودکان مشتاق روستایی بگسترانند.

در بخش بعدی این نشست نعیم اسدی معاون فرهنگی و اجرایی استان از اهداف استانی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان هرمزگان در سال ۱۴۰۰ سخن گفت و اظهار داشت: محتوا محوری و روزآمدسازی فعالیت‌ها مبتنی بر ارزش‌های سبک زندگی ایرانی و اسلامی و توجه به شعار سال کانون در فضای فعالیت‌های حضوری و مجازی، شناسایی، رشد و پرورش استعدادهای ذوقی و فکری کودکان و نوجوانان و حضور اعضا و مربیان در عرصه‌های ملی و بین‌المللی و ترویج و توسعه فرهنگ کتابخوانی از طریق کیفیت‌بخشی به فعالیت‌های کتاب محور و جلب مشارکت خانواده‌ها و سازمان‌ها و نهادهای مرتبط در این زمینه، از جمله برنامه‌های امسال است.

اسدی همچنین انجام نظارت‌ها و هدایت‌های لازم به منظور دستیابی به معیارهای دقیق و عملی در خصوص اثربخشی فعالیت‌ها و برنامه‌ها و بازنگری و به روزرسانی روش‌های طراحی، اجرا و ارزشیابی عملکرد مربیان در مراکز را گامی در جهت کیفیت بخشی فعالیت‌های کانون هرمزگان دانست.

وی تقویت و توسعه فعالیت‌ها و برنامه‌های به روز برای افزایش مهارت‌های اعضا، بخصوص اعضای نوجوان در راستای کارگاه‌های مهارت زندگی (حال خوش زندگی) را از جمله برنامه‌های کاربردی استان دانست و افزود: خوشبختانه از سال گذشته کارگاه‌های برخط به این منظور در حال اجرا است.

معاون فرهنگی و اجرایی کانون هرمزگان ارتقاء افزایش سطح دانش و معلومات همکاران و مربیان درحوزه‌های نظری و عملی و تلاش برای رشد همکاران و استفاده بهینه از نیروی انسانی متخصص استانی در حوزه‌های فرهنگی، هنری، ادبی، علمی و اسلامی وشکوفایی، رشد و پرورش ظرفیت‌های بومی را از جمله پیش‌بینی برنامه‌های کانون هرمزگان در سال جاری دانست.

وی با اشاره به تلاش در جهت رعایت عدالت فرهنگی و خدمات‌رسانی به کودکان و نوجوانان شهری و روستایی از طریق راه‌اندازی مراکز سیار و گسترش فعالیت‌های مراکز سیار از فراهم نمودن بستر مناسب برای خلق و تولید آثار فرهنگی، هنری، ادبی، علمی و اسلامی و فرصت عرضه و ارائه برای صاحبان آثار و شناسایی و جلب مشارکت دستگاه و سایر نهادها برای ارائه خدمات  بهتر در مراکز فرهنگی هنری و مراکز تخصصی (مراکزعلوم- مراکز فراگیر) خبر داد.

این مسئول کانونی همچنین از تلاش در جهت آشنایی بیشتر و عمیق‌تر با ادبیات و افزایش سواد خواندن و نوشتن در میان کودکان و نوجوانان سخن گفت و افزود: بهره‌گیری مناسب از تکنولوژی در جهت چابک‌سازی و امکان دسترسی فراگیرتر مخاطبان به خدمات کانون و صرفه‌جویی در هزینه‌ها و بهره‌گیری از ظرفیت‌های خاص استان نظیر دریا و داشتن نگاه دریا محور در برنامه‌ریزی‌های فرهنگی هنری و ادبی و توجه به این ظرفیت عظیم در ابعاد مختلف از جمله اهداف کانون استان است.

اسدی همچنین از لزوم تعریف برنامه‌ها و خدمات مراکز فرهنگی هنری فرآیند محور در جهت کاهش آسیب‌های اجتماعی با رویکرد ایجاد شادابی و نشاط اجتماعی ویژه کودکان و نوجوانان و خانواده‌ها و  برنامه‌ریزی برای آگاهی بخشی و پیشگیری از آسیب‌های فضای مجازی و آموزش استفاده صحیح از ظرفیت‌های آن در جهت نوآوری سخن گفت و از تلاش در جهت هدایت و حمایت از برنامه‌های کارآفرینی در مراکز و ایجاد روحیه خودباوری و خوش‌بینی و امید خبر داد.

معاون فرهنگی و اجرایی استان در بخش پایانی صحبت‌های خود از گسترش دامنه فعالیت‌ها و خدمات کانون در شهرستان‌ها و مناطق حاشیه شهری با مشارکت سایر دستگاه‌ها و نهادها، برنامه‌ریزی جهت جلب توجه جامعه و عموم مردم به حقوق کودکان به خصوص در عرصه پرورش، تربیت و آموزش در زمان شیوع بیماری کرونا و پسا کرونا و  حمایت و هدایت نوجوانان در انجمن‌ها و ایجاد فرصت‌های تازه برای خلق و ظهور ایده‌های نو توسط آنان سخن گفت.

شایان ذکر است در ادامه این وبینار یک روزه کارشناسان واحدهای فرهنگی، هنری، ادبی، آموزش و پژوهش، روابط عمومی و نماینده انجمن قصه‌گویی ضمن ارایه برنامه‌های خود به سئوالات مربیان پاسخ دادند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 12 =