فراخوان مهرواره فرهنگی، هنری و ادبی «مجسمه شهر من» منتشر شد

کودکان و نوجوانان آثار خود در رشته‌های نقاشی، عکاسی، حجم‌سازی، داستان کوتاه، پژوهش، ساخت محتوای تصویری، دست‌ساخته‌های خلاق با دورریختنی و ایده‌های نو را در فراخوان مهرواره فرهنگی، هنری و ادبی «مجسمه شهر من» شرکت می‌دهند.

به‌ گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان هرمزگان؛ فراخوان مهرواره فرهنگی، هنری و ادبی «مجسمه شهر من»   از سوی کانون پرورش فکری منتشر شد.

به گفته پروین پشتکوهی مدیرکل کانون هرمزگان: در حقیقت هویت‌بخشی به فضای شهری و ایجاد دلبستگی کودکان و نوجوانان به فضای شهری از اهمیت بالایی برخوردار است. بی شک ورود هنر و به ویژه مجسمه ها  به عرصه فضاهای شهری، یکی از مناسب ترین راه‌حل ها، برای زیباسازی فضاهای محیطی و ساختن فضاهایی است که کودکان و نوجوانان در آن احساس امنیت و آرامش کنند.  

مدیر کل کانون افزود: در فضای عمومی شهرها، حواس بصری و غیربصری، در ادراک هویت فضایی، احساس تعلق به محیط و دریافت  کیفیت‌های محیطی، نقش به سزایی دارد. بنابراین اهمیت ارتقای کیفیت بصری فضای عمومی شهرها، به عنوان یکی از موثرترین عوامل درجذب سرمایه‌های اجتماعی و نقش هنر شهری در دمیدن روح  به این فضاها و القای حس بصری به تجربه‌کنندگان فضا پررنگ‌تر جلوه می‌کند. با توجه به این کودکان و نوجوانان با بیشترین توجه‌ و هم ذات پنداری به نوعی مخاطب اصلی این آثار هستند، شکل ظاهری سازه ها و موضوع این آثار، امر بسیار مهمی است.  

وی در رابطه با اهداف این مهرواره گفت: آشنایی بیش‌تر کودکان و نوجوانان با مجسمه‌ها و المان های شهر بندرعباس  به عنوان یک عنصر بصری در هویت بخشی به فضاهای شهری، انتقال پیام‌های ارزشمند و مفاهیم فرهنگی، تاریخی، توجه به حقوق کودکان، آشنایی با دیدگاه  کودکان نوجوانان امروز نسبت به مجسمه‌های شهری و آگاهی مجریان با نوع نگاه کودکان و نوجوانان به مقوله مذکور ایجاد بستر برای کشف استعدادها و شناسایی هنرمندان خلاق در زمینه‌های هنری، ادبی و ایده‌پردازی و فرهنگ‌سازی در زمینه حفظ و مراقبت از سازه‌های شهری و جلوگیری از تخریب اموال عمومی از اهداف این طرح است.

 پشتکوهی گفت: علاقه‌مندان و هنرمندان می‌توانند با خلق اثر در هر یک از بخش‌های اعلام شده با محور مجسمه‌ها و المان های شهر بندرعباس در این مهرواره شرکت نمایند. در پایان مهرواره به آثار برتر هدایایی اهدا می‌گردد.  

گفتنی است گروه‌های سنی نوخوان ( ۷  تا پایان ۸ سالگی)، نونهال( ۹ تا پایان ۱۱)، نونگاه (۱۲ تا پایان ۱۴ سالگی)، نوجوان( ۱۵ تا پایان ۱۷ سالگی) و دختران و پسران ۱۸ تا ۲۲ سال  تا ۳۱ شهریور مجاز به شرکت در این مهرواره هستند. داوری و اعلام نتایج  و تقدیر از آثار برتر در نیمه دوم مهر صورت خواهد پذیرفت.

  شرکت کنندگان می‌توانند، آثار خود در رشته‌های نقاشی، عکاسی، حجم‌سازی، داستان کوتاه، پژوهش، ساخت محتوای تصویری، دست‌ساخته‌های خلاق با دورریختنی و ایده‌های نو را با مشخصات فردی شامل نام و نام خانوداگی، نام پدر، کدملی، تاریخ تولد، تلفن همراه و اثر خود را  از طریق لینک  http://hormozgan.kpf.ir/mojasame  ارسال نمایند.

شایان ذکر است استانداری استان هرمزگان، سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری بندرعباس اداره  کل میراث فرهنگی و گردشگری و صنایع دستی، اداره  کل آموزش و پرورش استان در این مهرواره با کانون‌ پرورش فکری مشارکت می‌کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 1 =