کد خبر: 306196
تاریخ انتشار: ۱۹ تیر ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۱
پیک امید در مناطق محروم

ویژه برنامه پیک امید به منظور خدمات رسانی فرهنگی به کودکان و نوجوانان از طریق مراکز فرهنگی هنری سیار با اجرای برنامه های هنری و توزیع بسته های فرهنگی میان کودکان محروم هر دوشنبه برگزار می‌شود.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان‌رضوی، به همت کانون پرورش فکری استان و  مشارکت حوزه مقاومت بسیج شهدای شهرداری، ویژه برنامه پیک امید با توزیع بسته های فرهنگی میان کودکان محروم اجرا می‌شود.

ابراهیم زره‌ساز، مدیر کل کانون استان در این خصوص گفت: کانون در مناطقی که امکان حضور کودکان و نوجوانان در مراکز ثابت وجود ندارد از طریق مراکز سیار و پستی بهره می‌گیرد. البته روستاها و مناطقی نیز وجود دارند که حضور مستمر واحدهای سیار در آن امکان پذیر نیست. در همین راستا و به منظور رفع این نیاز امداد فرهنگی پیک امید از اسفندماه سال ۹۷ برای خدمت رسانی فرهنگی به مناطق کم برخوردار و بحران زده با همکاری بسیج کانون راه اندازی شده است.

وی ادامه داد: این برنامه شامل قصه‌گوئی تئاتر خلاق اجرای مسابقه و همچنین اجرای طرح مکاتبه‌ای و در کنار آن توزیع  بسته‌های فرهنگی که شامل کتاب، دفتر نقاشی، مداد رنگی و نوشت افزار صورت می‌گیرد.

در این رویداد فرهنگی کارشناسان و مربیان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان خراسان‌رضوی نیز در کنار توزیع بسته‌های فرهنگی آموزش‌های تخصصی مورد نیاز کودکان را در قالب جشن و پیک امید همدلی ارائه می‌کنند.

با توجه به وجود آسیب‌های اجتماعی در مناطق حاشیه‌ای و محروم شهر، امیدواریم اجرای مستمر و پیوسته دوشنبه‌های امید و همدلی با توزیع بسته‌های فرهنگی درکنار آموزش‌های تخصصی، کودکان مناطق محروم و حاشیه شهر را تبدیل به سفیرانی برای انتقال مفاهیم اجتماعی، فرهنگی به خانواده‌ها کند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 4 =