افتتاح نخستین کانال ویژه پادکست‌های تولید کانون استان همدان  با نام «کانون کست»

به مناسبت گرامیداشت روز ملی ادبیات کودک و نوجوان، مرکز فرهنگی‌هنری قروه درجزین اقدام به طراحی و افتتاح نخستین کانال ویژه پادکست‌های تولید مراکز استان همدان کرد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان، پایگاه میزبان تولیدهای رسانه‌ای و صوتی کانون این استان، هم‌زمان با روز ملی ادبیات کودک و نوجوان افتتاح شد.
«کانون کست» عنوان پایگاه میزبان تولیدات و رسانه‌های صوتی کانون است که به عنوان یکی از ایده‌ها و طرح‌های فرهنگی از سوی مرکز قروه‌ی درگزین در آغاز سال ۱۴۰۰ به واحد فرهنگی کانون استان همدان پیشنهاد و مورد موافقت معاونت فرهنگی کانون این استان قرار گرفت.
از آنجایی که با شیوع ویروس کرونا فعالیت‌های مراکز فرهنگی به غیر حضوری تغییر یافت، مربیان اقدام به تولید محتواهای صوتی و تصویری کردند که در این میان «پادکست» به عنوان تولید محتواهای صوتی مورد توجه خاص کانون قرار گرفت تا آنجایی که حتی در شیوه‌نامه جشنواره بیست‌وسوم قصه‌گویی هم بخشی را به خود اختصاص داد.
همین روند همکاران مرکز فرهنگی‌هنری قروه درجزین را برآن داشت تا نسبت به تهیه پادکست‌های مختلف و هم‌چنین جمع‌آوری آنها اقدام و نسبت به انسجام‌بخشی آثار تولیدشده قدمی بردارند.
این مرکز فرهنگی‌هنری با ایجاد کانالی تحت عنوان «کانون کست» از کلیه‌ی همکاران مراکز فرهنگی‌هنری سطح استان خواست با پیوستن به این کانال علاوه بر اشتراک‌گذاری تولیدات خود از تولیدات دیگر همکاران نیز استفاده کنند.
شایان ذکر است، مرکز فرهنگی‌هنری قروه درجرین،  ۱۸ تیر ماه «روز ملی ادبیات کودک و نوجوان» با تولید پادکست ویژه برنامه‌ی گرامی‌داشت مهدی آذریزدی، چهره‌ی شاخص این روز «کانون کست» را افتتاح و به مراکز فرهنگی‌هنری کانون استان معرفی کرد.
لازم به ذکر است مراکز استان همدان از این پس می‌توانند تولیدات صوتی خود را در این پایگاه جهت استفاده علاقه‌مندان به اشتراک بگذارند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 3 =