داوران استانی جشنواره قصه‌گویی در گیلان انتخاب‌شدند

داوران مرحله استانی بیست‌وسومین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در گیلان معرفی‌شدند.

به گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل کانون استان گیلان، صغری قامتی مقدم، رابط استانی بیست‌وسومین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی در گیلان گفت: این حرکت فرهنگی با محورهای موضوعی امیدها و آرزها، شادی‌ها و غم‌ها، ایثار و ازخودگذشتگی  از فروردین ۱۴۰۰ آغازشد و در  بخش‌های «ملی»، «بین‌الملل»، «برترین‌ قصه‌گوی کشور»، «قصه زندگی‌من»، ساخت «پادکست»، پذیرای ۷۴۳ اثر ارسالی علاقه‌مندان به این ابزار تربیتی بود.

قامتی مقدم افزود: معرفی داوران مرحله استانی این جشنواره نیز هم‌زمان با پایان‌یافتن مهلت ارسال آثار در سطح ملی، صورت‌گرفت و پس از بازبینی و پایش اولیه، شاهد داوری آثار از ۲۶ تیر ماه جاری و راه‌یابی ۸ اثر (ملی، آیینی، سنتی و کلاسیک) به مرحله منطقه‌ای و قدردانی از ۴ قصه‌گوی بخش پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌ها در استان خواهیم‌بود.

او در این میان به معرفی داوران  استانی این جشنواره پرداخت و از «پرویز فکرآزاد»، هنرمند، نویسنده، فعال فرهنگی، موسس کانال گیله‌قصه و عضو هیئت‌مدیره خانه فرهنگ گیلان، «آرام امینی گوهرریزی»، برگزیده‌ی جشنواره‌های قصه‌گویی، مربی و مدرس این حوزه، نمایش‌نامه‌نویس،  نویسنده و قصه‌گو و هم‌چنین، « الهام‌کمال‌پور»، مربی‌مسئول مرکز شماره ۳ کانون رشت، برگزیده جشنواره‌های بین‌المللی، داور و مدرس قصه‌گویی و نماینده انجمن قصه‌گویی استان گیلان نام‌برد.

قامتی اشاره‌ای نیز به روند برگزاری این جشنواره در استان گیلان داشت و اطّلاع‌رسانی گسترده به مخاطبان، انتشار فراخوان در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی، شریک‌یابی فرهنگی و تعامل با دستگاه‌ها و گروه‌های مردم نهاد فعال در حوزه فرهنگ، برگزاری نشست‌ و کارگاه‌های مجازی و ثبت‌نام و بارگذاری آثار در سایت www.kanoonfest.ir، را ازجمله این حرکت‌ها عنوان‌کرد.

وی حضور کارشناسان، مربیان و اعضای قصه‌گوی کانون گیلان در صدا و سیما را از دیگر حرکت‌های اثربخش در مسیر نهاینه‌سازی فرهنگ قصه‌گویی عنوان‌کرد و زمینه‌ساز استقبال افزون‌تر مخاطبان از این جشنواره‌ دانست.

رابط‌جشنواره قصه‌گویی در گیلان اضافه‌کرد: مرحله پایانی بیست و سومین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان که با شعار«آینده‌ساختنی است» کلیدخورد، هم‌زمان با شب یلدا در تهران برگزارخواهدشد.

شایان‌ذکر است، علاقه‌مندان به شرکت در بخش قصه‌های ۹۰ ثانیه و ساخت پادکست، تا یکم  مرداد ۱۴۰۰ فرصت‌دارند با ثبت‌نام و بارگذاری آثار در سایت www.kanoonfest.ir  در این رویداد فرهنگی شرکت‌کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =