ویژه برنامه‌های مراکز کانون استان خراسان جنوبی به مناسبت هفته عفاف و حجاب

مراکز کانون استان با هدف گرامی‌داشت هفته عفاف و حجاب ویژه برنامه های مختلفی برگزار کردند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون خراسان جنوبی، به مناسبت هفته گرامی‌داشت عفاف و حجاب  مراکز کانون استان ویژه برنامه‌های مختلف فرهنگی، هنری و ادبی و همچنین نشست های تخصصی ویژه اعضا را با هدف تبیین فلسفه عفاف و حجاب در مراکز کانون  به صورت مجازی برگزار کردند .

بر اساس این خبر، مربیان و اعضای نوجوان مرکز فرهنگی و هنری شماره ۲ کانون در شهرستان طبس به صورت مجازی میزبان حجت الاسلام والمسلمین محمد حسین صاف امام جمعه موقت این شهرستان بودند.

مهمان این برنامه با اشاره به آیه ۵۹ سوره احزاب و با بیان این که قرآن زنان و مردان را به حفظ پوشش دعوت می‌کند، در جمع اعضا گفت: مسئله حجاب و پوشش یکی از موضوعات مهم در دین مبین اسلام محسوب می‌شود که خداوند متعال در قران کریم به‌صورت جزء به جزء به آن اشاره کرده است که این نشان از اهمیت این موضوع دارد.

حجت الاسلام و المسلمین صاف با اشاره بره اینکه دستورات قرآن در خصوص عفاف و حجاب شامل حال هم مردان و هم زنان می شود با طرح مصادیقی در خصوص اهمیت عفاف و حجاب نیز برای اعضا مطالبی را بیان کرد و در ادامه به سوالات کودکان و نوجوانان حاضر در این برنامه پاسخ گفت.

گفتنی است تولید و پخش  کلیپ با عنوان واقعه مسجد گوهر شاد و علت نامگذاری روز ۲۱ تیر ماه به روز حجاب و عفاف، پخش سرود حجاب در برنامه، قصه گویی و اجرای مسابقه از دیگر بخش‌های این برنامه بود.

گرامی‌داشت هفته عفاف و حجاب در مرکز فرهنگی هنری و فراگیر قاین

در مرکز فرهنگی و هنری کانون شهرستان قاین نیز با هدف گرامی‌داشت هفته عفاف و حجاب مربیان مرکز به اجرای برنامه های متنوع فرهنگی به صورت برخط ویژه‌ی اعضای کودک و نوجوان پرداختند.

مربیان این مرکز با هدف اهمیت و  تقویت رعایت  عفاف و حجاب در جامعه، در بستر فضای مجازی ابتدا قصه مرد نابینا و حضرت فاطمه (س ) را برای مخاطبان خود اجرا و  در ادامه به  آموزش ساخت کاردستی پرداختند .

نمایش و نقد پویانمایی حجاب و معرفی کتاب از دیگر برنامه‌های اجرایی این مرکز بود.

برگزاری ویژه برنامه مرواریدی در صدف در مرکز فرهنگی و هنری کانون سرایان

همزمان با هفته عفاف و  درمرکزسرایان ویژه برنامه ای باعنوان«مرواریدی درصدف حجاب» برگزارشد.

دراین برنامه که به دلیل رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی با حضور ۲۰ نفر از اعضای نوجوان این مرکز برگزار شد ، شخصیت والای حضت فاطمه زهرا(س) به عنوان الگوی عفاف و حجاب به اعضا معرفی و در قالب  قصه گویی،آموزش اوریگامی، مسابقه و... وقایع  مربوط به این هفته برای اعضا تشریح شد.

برگزاری کارگاه آموزشی در مرکز فرهنگی و هنری کانون بشرویه

در آخرین روز از هفته گرامی‌داشت هفته عفاف وحجاب، کارگاه آموزشی «احکام محرم و نامحرم» ویژه‌ی اعضای کودک و نوجوان مرکز فرهنگی و هنری کانون بشرویه به صورت حضوری  برگزار شد.

دراین کارگاه آموزشی، با زبانی ساده و با استفاده از عروسک‌های دارا  و سارا، حدود پوشش خانم‌ها و ارتباط با نامحرم به صورت نمایشی  برای اعضای شرکت کننده توضیح داده شد.

شعرخوانی اعضا با موضوع حجاب و قصه گویی از دیگر برنامه‌های اجرایی حاشیه این کارگاه آموزشی بود.

ویژه برنامه‌ی عفاف و حجاب در مرکز فرهنگی و هنری فردوس

جمعی از اعضای مرکز فرهنگی وهنری فردوس نیز همزمان با روز چهارشنبه ۲۳ تیر ماه ۱۴۰۰ میزبان حجت الاسلام و المسلمین حسن آزاد رییس اداره تبلیغات اسلامی این شهرستان بودند.

حجت الاسلام والمسلمین آزاد در این ویژه برنامه که با حضور جمعی از اعضای نوجوان دختر این مرکز و با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی برگزار شد،  ضمن گرامی داشت هفته عفاف و حجاب به بیان دلایل نامگذاری این هفته پرداخت.

وی عفاف و حجاب را ویژه مردان و زنان دانست و افزود: عفاف و حجاب، به عنوان دو ارزش و اصل جدایی ناپذیر در جامعه بشری مطرح هستند که بدون یکدیگر معنای حقیقی و اصیل خود را از دست می‌دهند.

رییس اداره تبلیغات اسلامی فردوس در ادامه به بیان اینکه یکی از مهم‌ترین مواردی که برای تربیت دینی کودکان به ویژه در زمینه حجاب باید به آن توجه کرد، این است که فرزندانمان را در دوران کودکی به رعایت مسائل دینی تشویق کنیم به نقش مهم کانون پرورش فکری اشاره و از فعالیاهای کانون در خصوص ترویج و تعمیق فرهنگ عفاف و حجاب در کودکان ونوجوانان قدردانی کرد.

در پایان این برنامه از اعضای مججبه مرکز با هدایایی تقدیر شد.

گفتنی است مرکز فرهنگی و هنری کانون در شهرستان سربیشه نیز همزمان با فرا رسیدن هفته عفاف و حجاب ویژه برنامه‌هایی را بصورت مجازی ویژه‌ی اعضای کودک و نوجوان خود برگزار کرد.

بر همین اساس معرفی و نقد کتاب پیوند دو دریا، بیان داستان ازدواج حضرت علی(ع) و حضرت فاطمه(س) معرفی ایام، بیان احادیث و روایات در رابطه با حجاب، تهیه کلیپ توسط اعضا و نشر در فضای مجازی مرکز از برنامه‌های اجرا شده در این مرکز در هفته عفاف و حجاب بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 9 =