گفت‌ و گو از هفت راز عکاسی در جدیدترین نشست انجمن عکاسان نوجوان هرمزگان

با حضور علی خوش‌جام مدرس عکاسی و عضو انجمن عکاسان ایران و عکاسان نوجوان هرمزگانی در مورد هفت راز عکاسی گفت‌وگو شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان هرمزگان؛ در بیست‌ویکمین  نشست مجازی انجمن عکاسان نوجوان هرمزگان با حضور علی خوش‌جام مدرس عکاسی و عضو انجمن عکاسان ایران در مورد هفت راز عکاسی گفت‌وگو شد.

در این نشست که با حضور ۵۰ نفر از اعضای نوجوان و ارشد علاقمند به هنر عکاسی برگزار می‌شد؛ خوش‌جام از نور به عنوان اولین راز عکاسی یاد کرد و گفت: نخستین راز از هفت راز عکاسی شناخت نور و جنس آن است و یک عکاس خوب می‌بایست انواع نور همچون نور طبیعی، مصنوعی، ترکیبی و کاربرد هر یک را به خوبی بشناسد.

عضو انجمن عکاسان ایران در معرفی راز دوم عکاسی از زاویه نور سخن گفت و اظهار داشت: عکاس می‌بایست زاویه نور را به خوبی محاسبه کند و جهت و زاویه تابش نور را به خوبی بشناسد.

وی در ادامه زاویه‌هایی همچون زاویه روبرو، زاویه کنار، ۴۵ درجه، پشت سر، عمودی و پایین را معرفی کرد و با به اشتراک‌گذاری عکس‌هایی از زاویه نورهای متفاوت نحوه عکاسی از این زوایا را آموزش داد.

در ادامه این نشست خوش جام در رابطه با سومین راز عکاسی گفت: هیچ‌گاه به یک عکس رضایت ندهید و حداقل از سوژه‌ای که دارید ۵ تا ۲۰ عکس بگیرید و به نوعی دور سوژه بگردید و از زوایای مختلف عکس بگیرید تا به عکس دلخواهتان برسید.

نماینده انجمن عکاسان نوجوان استان تهران با عنوان این جمله که  «فقط از گلها عکاسی نکنید، » از اعضا خواست از آنچه تکراری است عکاسی نکنند و در تشریح راز چهارم عکاسی افزود: تکرار شده، تکراریست! از خود سوال کنید: «چرا این عکس را گرفتم؟» در عکاسی اول خودتان متعجب شوید، تا دیگران هم بشوند.

خوش جام در رابطه با راز پنجم عکاسی از نوجوانان هرمزگانی خواست تا برای گرفت عکس وقت بگذارند و گفت: عجول نباشید  برای چند صدم ثانیه بیشتر وقت بگذارید تا بتوانید اثری خاص ارایه دهید.

وی راز ششم را در کنار گذاشتن سستی دانست و گفت:راحتی در عکاسی دیجیتال و کم شدن تفکر در مقابل سرعت عکاسی از آفت‌هایی است که امروزه هنر عکاسی را تهدید می‌کند.

 این مدرس نشست‌های تخصصی انجمن عکاسان نوجوان هرمزگان، هفتمین و اثر بخش‌ترین راز عکاسی را در زیاد دیدن عکس دانست و گفت: عکس خوب، خوب است و بهترین معلم در عکاسی دیدن عکس است. زیاد عکس ببینید و تجزیه و تحلیل کنید و بدانید ممارست در دیدن و جرات داشتن اهمیت بسیاری دارد.

گفتنی است با شیوع بیماری کرونا و لزوم رعایت پروتکل‌های بهداشتی تا کنون بیست و یک نشست‌ تخصصی از سوی انجمن عکاسان نوجوان استان هرمزگان ویژه‌ی علاقمندان  به هنر عکاسی برگزار شده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 6 =