اندیشه و احساس و خیال سه عنصر اساسی شعر هستند

واحد آفرینش‌های ادبی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان قزوین، شانزدهمین نشست مجازی انجمن ادبی استان را با حضور«حسین تولایی» و با محوریت نقد و بررسی سروده‌های اعضا برگزار کرد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان قزوین، شانزدهمین نشست مجازی انجمن شاعران نوجوان کانون استان قزوین در تاریخ 28 تیر 1400 با حضور«حسین تولایی»(کارشناس آفرینش‌های ادبی و مسوول انجمن‌های ادبی کشور، نویسنده و شاعر)، «مژده اروجی» مدیرکل کانون استان و مربیان و اعضای ادبی مراکز فرهنگی و هنری کانون قزوین برگزار شد

در این نشست، با انتشار چند سروده از آثار اعضای مراکز فرهنگی و هنری استان و نقد و بررسی آنها توسط مهمان ویِژه، مربیان و سایر اعضا، اعضای فعال در زمینه سرایش بهتر شعر آموختند.

مهمان ویژه این نشست در آغاز، با ابراز خوشنودی از همراهی اعضای انجمن ادبی کانون استان قزوین، آشنایی با زبان شعر را از اساسی‌ترین مهارت‌های یک شاعر دانست.

وی در ادامه درباره چگونگی استفاده از عناصر شعر مانند تشبیه و استعاره به مخاطبان خود مواردی را متذکر شد و تاکید کرد در شعر باید احساس را مبتنی بر اندیشه و تفکر عرضه کرد.

گفتنی است، انجمن ادبی نوغزل کانون استان قزوین، آخرین پنج شنبه هر ماه با حضور اعضا، مربیان و سایر افراد علاقه‌مند، نشستی را در مرکز فرهنگی و هنری شماره یک قزوین برگزار می‌کرد که در دوره فاصله گذاری اجتماعی به سبب گسترش بیماری کرونا، این نشست به صورت مجازی برگزار می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 2 =