کد خبر: 306464
تاریخ انتشار: ۲ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۷:۳۹
بازدید 190
«انسان و محیط پیرامونش» موضوع پانزدهمین نشست مجازی انجمن عکاسان نوجوان

پانزدهمین نشست مجازی انجمن عکاسان نوجوان کانون پرورش فکری گلستان، با حضور اعضای این انجمن و دعوت از معصومه آقایی، مدرس و کارشناس ارشد عکاسی دانشکده هنرهای زیبا به‌عنوان مهمان ویژه برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گلستان، پانزدهمین جلسه تخصصی انجمن عکاسان نوجوان کانون با حضور کارشناسان، مربیان و اعضای نوجوان مراکز فرهنگی هنری استان با موضوع « انسان و محیط پیرامونش» برگزار شد.

آقایی ابتدا در مورددر مورد عکاسی مستند که یکی از ژانرهای مختلف عکاسی و اینکه تاریخ‌چه آن در ایران به چه صورت پیشرفت کرده صحبت کرد.

این مدرس عکاسی در ادامه به معرفی چند تن از عکاسان خوب مستند ایرانی پرداخت و گفت: انسان یک موجود اجتماعی هست و هر ابزاری مانند دوربین  که به‌دست او رسیده در جهت اهداف و تعاملات بیشتر با فضای اطراف و انسان‌های دیگر در نظر گرفته و از آن استفاده کرده است.

وی ادامه داد: دوربین عکاسی مانند این بوده که یک تکه از زمان و مکان را منجمد و آن را از فضای دیگر جدا و ابدی کرده و یک تکه از زمان در حال گذر را ثبت می‌کند.

کارشناس ارشد عکاسی دانشکده هنرهای زیبا در ادامه به ژانر عکاسی مستند که با تاریخ شروع عکاسی بوجود آمد و محیط‌هایی که انسان در آن قرار گرفته یا طبیعی بوده و یا برساخته مثل فضاهای شهری، جاده‌ها یا فضاهای طبیعی ثبت عظمت و زیبایی‌های طبیعی و جذابیت آن پرداخت.

او ژانر عکاسی مستند را ژانر گسترده ای دانست، مانند عکاسی علمی، پزشکی، نجومی وعکاسی خبری که می‌تواند یکی از عکس‌های مستند اجتماعی باشد.

معصومه آقایی در پایان به اولین عکاسان مستند جهان و ایران به همراه معرفی آنها و آثارشان و نقد و بررسی عکس‌‎ها پرداخت و تاکید کرد: در این نوع عکاسی باید به فضای اطراف دقت و توجه بیشتری کرد تا بتوانیم اطلاع‌رسانی و آگاهی بخشی به دیگران و برای نیاز آیندگان داشته باشیم.

پانزدهمین نشست مجازی انجمن عکاسان نوجوان کانون پرورش فکری گلستان، با حضور اعضای این انجمن و دعوت از معصومه آقایی، مدرس و کارشناس ارشد عکاسی دانشکده هنرهای زیبا به‌عنوان مهمان ویژه برگزار شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 3 =