این‌که کانون ما را می‌‍‌بیند، خیلی خوب است

اعضای مراکز فرهنگی و هنری کانون، دقیقا تجسم امیدها و آرمانهای کانون هستند.حتی تماشای حضورشان در مرکز، ذوق و  شادی اهالی کانون را برمی‌انگیزد.در این میان هستند اعضای موفقی که در مسابقه‌ها و عرصه‌های مختلف فرهنگی، هنری و ادبی رتبه و مقام‌های ارزشمند کسب می‌کنند و انگار با هر خبر موفقیت اعضا دوباره جان تازه‌ای به کالبد کانون دمیده می‌شود.«رها طاهری» از اعضای موفق مرکز فرهنگی و هنری شماره یک تاکستان است که به بهانه موفقیت‌هایش با او به گفت و گو نشستیم.

لطفا خودت را برای خوانندگان ما معرفی کن و از موفقیت‌هایت برای‌مان بگو

سلام. رها طاهری از استان قزوین شهرستان تاکستان، متولد شهریور 87 هستم.

در زمینه اجرا، قصه‌گویی، حافظ خوانی، شاهنامه‌خوانی فعالیت دارم.عضو فعال کتابخانه‌های زیادی هستم ولی برای خودم کانون از همه جا مهم‌تر است.

کسب عنوان منتخب مردمی در مسابقه قصه گویی انجمن قصه گویی استان قزوین

کسب رتبههای مسابقات کتابخوانی منطقه ای و استانی و...

کسب مقامهای مسابقات قصه گویی منطقه‌ای و استانی و کشوری

کسب رتبه دوم کشوری در جشنواره قصه‌گویی روستا و عشایر استان هرمزگان

کسب مقام اول منطقهای و استانی مسابقه پرسش مهر ریاست جمهوری در رشته سخنوری 

کسب مقام سوم کشوری مسابقه پرسش مهر ریاست جمهوری در رشته سخنوری

کسب مقام اول قصه گویی استانی در مسابقات فرهنگی هنری کانون‌های فرهنگی تربیتی

 از جمله رتبه‌هایی است که تا حالا به دست آوردم.

چطور با کانون آشنا شدی و چه مدتی است که عضو کانون هستی؟

 از طریق خانم پاییزه طاهری که مربی مسوول کانون هستن با کانون آشنا شدم، البته ایشون عمه من هم هستن و مدته 5 ساله که عضو کانونم

چطور توانایی‌های خودت رو پیدا کردی و چطور آنها را رشد دادی؟

از بچگی قصه و شعر رو دوست داشتم و هرکس قصه یا شعر می گفت خوب گوش می کردم، حفظ می کردم و برای بقیه تعریف می‌کردم و بعد مورد تشویق خانواده و دوستان و آشنایان قرار گرفتم و فهمیدم در قصه  گویی و سخنوری و شعر خوانی  استعداد دارم و با راهنمایی هایی که از خانواده و عمه خودم که مسئول کانون بود و مربیان کانون از جمله خانم نسیم طاهری گرفتم، تونستم که استعدادهام رو شکوفا کنم  و با علاقه تو بیشتر مسابقات شرکت کردم و خوشبختانه موفق به کسب مقام های زیادی شدم که انگیزه زیادی بهم داد.

تاثیر عضویت در کانون رو در موفقیت‌هایی که کسب کردی تا چه حد می‌بینی؟

بسیار زیاد، چون مربیای کانون برای ما وقت می‌گذاشتن، توی کانون علاوه بر کتاب‌خوانی، قصه گویی هم می کردیم و با همدیگه بحث و گفت‌وگو داشتیم و ایراداتی که داشتیم رو مربیان به ما تذکر می‌دادند و ما اونها رو برطرف  می کردیم.کلا اینکه کانون وقت میذاره و بچه‌ها رو می‌بینه،خیلی خوبه و باعث تشویق ما میشه.

آیا خواندن کتاب به  موفقیت‌های تو کمکی کرده؟ کتاب‌های کانون چطور؟

بله کمک زیادی کرد، چون کتاب ها همیشه چیزهای آموزنده به ما یاد میدن و ما می تونیم با یاد گیری زیاد، قصه هامون رو بیان کنیم.

چه آرزو و برنامه ای برای آینده ات داری؟

دوست دارم با کتاب خوندن هوش و استعداد خودم رو گسترش بدم و در تلویزیون اجراهای زیادی درباره قصه گویی داشته باشم و یک آدم موفق بشم .

چه توصیه ای به هم سن و سالان خودت می کنی؟

توصیه من به هم سن و سالام اینه که تا جایی که می تونن کتاب بخونن و به هوش و استعداد خودشون کمک کنن تا بتونن در رشته  خودشون موفق باشن .

خاطره جالبی  از کانون داری که برای ما تعریف کنی؟

خاطره جالب من از کانون زیاده، چون ما در کانون کتاب می خونیم، بازی می کنیم، مناسبت‌ها رو جشن می‌گیریم و... و در کنار هم شاد هستیم و این ها همه خاطره‌های خوب محسوب میشه.

در آخر لطفا اگر حرفی داری که دوست داری خوانندگان ما بدانند، بگو

در آخر یک حرف کوچک برای بچه ها و خانواده هاشون دارم، این‌که استعداد فرزندان‌شون رو کشف کنند وکمک کنن تا بچه‌ها در اون زمینه موفق بشن، چون هر بچه‌ای استعداد داره .من به بچه ها هم توصیه می کنم که هرگز کتاب رو فراموش نکن و همیشه بخونن .

با قدردانی از خانم نسیم طاهری مربی مسوول مرکز فرهنگی و هنری شماره یک تاکستان برای همکاری در انجام این گفت و گو

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =