اعتماد خانواده‌ها، سرمایه عظیم کانون پرورش فکری است

نخستین جلسه مشاورین امور بانوان دستگاه‌های اجرایی استان در سال ۱۴۰۰ با دستور جلسه گزارش برگزاری کارگاه‌های آموزشی کودکان و نوجوانان و برنامه‌ریزی بزرگداشت روز خانواده به صورت مجازی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره‌کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گلستان، به منظور برنامه‌ریزی برای بزرگداشت روز خانواده، جلسه مشاورین امور بانوان دستگاه‌های اجرایی با حضور مدیرکل، مدیرکل امور بانوان استانداری و نمایندگان امور بانوان ادارات کل استان به صورت غیرحضوری برگزار شد.

محبوبه رجب نسب در این نشست از تلاش‌های طاهره جباری مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری گلستان قدردانی کرد و اظهار داشت: همواره تربیت کودکان و نوجوانان توانمند و دارای مهارت‌های زندگی برای خانواده‌ها مهم است و از طرفی ظرفیت کانون در ارتقای مهارت‌های زندگی و اجتماعی کودکان و نوجوانان بسیار ارزشمند و غنی است، چرا که در این مجموعه موضوعاتی کلیدی همانند مسوولیت‌پذیری، تقویت روحیه‌ی کار انفرادی و تیمی، مثبت‌اندیشی و .... با زبان شیرین و جذاب فرهنگ و هنر آموزش داده می‌شود، به همین منظور ارتباط عمیق خانواده و کانون می تواند نقض موثری در تربیت نسل آگاه، توانمند و خلاق داشته باشد.

مدیرکل کانون گلستان با اشاره به این مطلب که کانون یکی از نهادهای مهم و تاثیرگذار در ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی و آموزش مهارت‌های زندگی برای کودکان و نوجوانان است تاکید کرد: اقداماتی که در کانون صورت میگیرد باید از سوی سایر دستگاه‌ها حمایت شده و اطلاع رسانی شایسته به‌عمل آید، زیرا اعتماد خانواده‌ها به کانون سرمایه‌ی عظیمی است که به‌واسطه اقدامات ارزشمندی که در این مجموعه صورت می‌گیرد، به‌وجود آمده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به موضوع برگزاری کارگاه‌های مهارتی مجازی کانون در فصل تابستان اشاره کرد و گفت: قشر کارمند بویژه مادران شاغل با توجه به اینکه بخشی از ساعات شبانه روز موظف به خدمت رسانی به جامعه‌ی مخاطب هستند،  می‌توانند با ثبت نام فرزندان خود در کانون خلاء موجود را پر کنند، به همین منظور از تمامی مشاورین امور بانوان دستگاه‌های اجرایی می‌خواهم تا با معرفی این کارگاه‌ها به خانواده‌های کارکنان و جامعه ی مخاطب و تجمیع آمار مشخصات علاقمندان به کارگاه‌ها، در ارتقای مهارتهای زندگی در کودکان و نوجوانان کمک کنند.

در این نشست همچنین طاهره جباری، مدیرکل دفتر امور زنان و خانواده استانداری با تشکر از کانون پرورش فکری در برپایی کارگاه‌های مجازی در فصل تابستان، به بررسی برنامه‌ها در خصوص بزرگداشت روز خانواده پرداخت و همکاری همه جانبه ادارات مرتبط را خواستار شد.

وی همچنین با توجه به ظرفیت هر اداره، خواستار همکاری بیشتر در حوزه اطلاع‌رسانی و مشارکت کارگاه‌های کانون پرورش فکری شد.

گزارش‌دهی مشاورین امور بانوان، در خصوص اقدامات صورت گرفته و ارایه‌ی برنامه‌های بزرگداشت روز خانواده پایان‌بخش جلسه بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 8 =