برگزاری کارگاه‌های ادبی نوشتن خلاق ویژه کودکان‌کار و آسیب دیده‌ی اجتماعی

با هدف توسعه عدالت محوری فعالیت‌های کانون پرورش فکری کارگاه‌های ادبی نوشتن خلاق ویژه کودکان‌کار و آسیب دیده‌ی اجتماعی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل  کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان هرمزگان، کارگاه‌های ادبی نوشتن خلاق ویژه‌ی کودکان تحت حمایت موسسه‌ی دنیای آنامهر (حمایت از کودکان کار و آسیب دیده‌ی اجتماعی) برگزار شد.

در این دو کارگاه که با رعایت پروتکل‌های بهداشتی ویژه‌ی دو گروه ۲ و ۴ نفره برگزار شد، طاهره مسافری کارشناس آفرینش‌های ادبی به معرفی بیشتر بخش مکاتبه‌ای و خدمات این واحد  به کودکان و نوجوانان پرداخت.  

سپس کودکان حاضر در کارگاه اول ابتدا نحوه‌ی ساخت پیراهن به روش کاغذ و تا را آموختند. در ادامه کارشناس ادبی شعر پیراهنی از جنس بهار را برای آن‌ها خواند و  از آنان خواست تا عناصر مربوط به طبیعت را نام ببرند.  

در ادامه حاضران در کارگاه ضمن نام بردن کلمات، تجربیات خود را از یک روز بارانی بیان کردند و در پایان نوشته‌های خود را به روی کاغذ آوردند و برای دوستانشان خواندند.

در کارگاه دوم نیز ابتدا کودکان، ماهی‌های کاغذی ساختند و سپس کارشناس ادبی شعر ماهی و دریا را برای آن‌ها خواند و خواست تا صداها و رنگ‌هایی را که شعر در ذهن آن‌ها تداعی می‌کند، نام ببرند و با کلمات موجود در آن از تجربیات خود درباره‌ی دریا بنویسند. کودکان در پایان نوشته های خود را خواندند.

همچنین در پایان هر کارگاه به کودکان کتاب اهدا شد. این کودکان پیش از این برای بخش مکاتبه‌ای نامه نوشته و قرار است به عضویت بخش مکاتبه‌ای واحد آفرینش‌های ادبی درآیند.

شایان ذکر است طبق مذاکرات قبلی و هماهنگی‌های انجام شده، قرار است کارگاه‌های ادبی به صورت ماهانه برای این کودکان و نوجوانان برگزار شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 1 =