اجرای برنامه‌های مجازی ویژه عید غدیر در زنجان

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان زنجان گفت: کرونا برنامه‌های ویژه عید غدیر کانون پرورش فکری استان زنجان را مجازی کرد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان زنجان، علیرضا نوری ضمن تبریک فرا رسیدن عید غدیر خم با گرامی‌داشت اعیاد قربان و غدیر در تشریح برنامه‌های کانون زنجان در دهه ولایت و امامت، گفت: برگزاری مسابقات، اجرای ویژه برنامه‌های مختلف در شهرستان‌های سلطانیه، گرماب، طارم و ییلاقات ماهنشان و همچنین قصه‌گویی مجازی با موضوع امامت و ولایت را داریم.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان زنجان گفت: این برنامه‌ها با هدف تعمیق و تعالی مبانی دینی و ارزش‌ های اسلامی و گسترش شناخت کودکان ونوجوانان از الگوهای دینی و ایجاد روحیه نشاط و شادابی به صورت مجازی در حال برگزاری است.

نوری با بیان اینکه یکی از برنامه‌های پیش‌بینی شده برای غدیر برگزاری مسابقات کتابخوانی بود، افزود: یکی دیگر از برنامه‎ها این بود که کتابرسان‌های سیار در مناطق مختلف حضور داشته و نسبت به ترویج این واقعه دینی و تاریخی اقدام کنند، اما به خاطر قرمز شدن وضعیت استان زنجان برآن شدیم که برنامه‌ها به صورت آنلاین و مجازی در بستر اینستاگرام اجرایی شود.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان زنجان افزود: در همین راستا به مربیان و قصه‌گویان کانون تأکید شده است که در کلاس‌های آنلاین در ارتباط با بحث غدیرشناسی و مباهله پیامبر اکرم (ص) آموزش‌های لازم داده شود.

وی دیگر برنامه کانون پرورش فکری استان را حمایت از هیأت‌های مذهبی اعلام کرد و گفت: در همین راستا طبق توافق انجام شده قرار شد، کانون پرورش فکری بسته‌های فرهنگی ویژه را در اختیار هیأت‌های مذهبی در چند منطقه محروم ( اسلام آباد، بیسیم) قرار دهد تا در بین جامعه هدف توزیع شود.

نوری با بیان یکی دیگر از فعالیت‌های کانون پرورش فکری استان در همکاری با گروه جهادی منادیان فتح زنجان، به حضور و فعالیت کتابرسان سیار دندی در ییلاقات ماهنشان اشاره کرد و گفت: در تعامل با سازمان تبلیغات اسلامی و این گروه جهادی، کتابرسان سیار دندی با حضور در منطقه‌ی مربوطه و با انجام فعالیت‌های فرهنگی هنری و ادبی همچون ایستگاه نمایش، قصه‌گویی، بازی، شعرخوانی و برگزاری مسابقات کتابخوانی در مورخ ۷ مردادماه سال جاری در کنار کودکان و نوجوانان محروم آن منطقه خواهد بود.

نوری دیگر برنامه کانون در ایام غدیر را همکاری با ستاد اقامه نماز استان در برگزاری برنامه ویژه در پارک رجایی عنوان کرد و گفت: قرار بود کتابرسان‎های کانون در این برنامه حضور داشته باشند که به لحاظ شیوع بیماری کرونا لغو شد.

وی از جمله برنامه‌های مجازی کانون پرورش فکری استان را اجرای برنامه اولین ستاره (قصه‌های غدیر) توسط سمیه پاشایی و (قصه راز غدیر) توسط مرضیه هاشملو عنوان کرد و گفت: در این برنامه‌ها موضوعاتی همچون سبک زندگی امام علی (ع)، مهارت‌های خاص مانند آشنایی با اندیشه‌های اسلامی، آشنایی با واقعه بزرگ غدیر خم، ترویج فرهنگ ولایت مورد تأکید خواهد بود.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان زنجان در ارتباط با طرح کانون درخصوص اجرای برنامه در بوستان‎های شهر نیز گفت: قرار بود این طرح در قالب پنج‌شنبه‌های شاد توسط کتابرسانان سیار کانون در مناطق کمتر برخوردار اجرایی شود که بخاطرشرایط کرونا و جلوگیری از ازدحام کودکان و نوجوانان و حفاظت از آنها در برابر کرونا کنسل و به ایام پسا کرونا و رسیدن به شرایط عادی موکول شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 1 =