کبری بابایی شاعر کودک و نوجوان: باید فضا و واژگان تازه را وارد شعر کرد

نوزدهمین نشست انجمن شاعران آفرینش،کانون پرورش فکری استان یزد برگزارگردید.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان استان یزد، این نشست باحضور جمعی از اعضای انجمن مربیان کارشناسان و معاونت فرهنگی کانون برگزار شد.در نوزدهمین نشست انجمن شاعران آفرینش کبری بابایی میهمان ویژه انجمن از شعرای کودک و نوجوان کشور تاکید کرد باید به نکات تازه در شعر سرایی توجه کنیم و برای رسیدن به این مهم می توان واژگان تازه وفضای تازه را  وارد شعر کرد. 

در این نشست مطهره منصوری و  یاسمن عزیزی از یزد و ریحانه زارع بیدکی و مهرانه زارع بیدکی از مهریز و منصوره فلاح زاده از ابرکوه اشعار خودشان را خواندند در ادامه اعضا و مربیان و در نهایت میهمان برنامه به نقد آثار خوانده شده پرداخت.

میهمان این نشست همچنین به اهمیت جایگاه عاطفه و احساس در شعر  پرداخت و در خصوص چگونگی انتقال آن به مخاطب که   راه هایی چون خلق تصاویر بدیع  وهمچنین استفاده از لحن های مختلف ومتفاوت را پیشنهاد داد.

بابایی در بخشی از نقد و بررسی آثار به اهمیت  ایجاز درشعر،گزینش واژگان مناسب،جایگاه طنز و کارکردهای آن در ادبیات فارسی همچنین جایگاه تضاد و نقش آن در ایجاد فضای طنز در شعر اشاره کرد. وی همچنین به اعضا توصیه کرد که آثار شعرای دیروز و امروز را مطالعه و در مورد آن ها تعمق کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 2 =