قصه آسبادها و کلاغ بیست و سومین جشنواره قصه گویی خراسان رضوی

مراسم اختتامیه بیست و سومین جشنواره قصه گویی کانون پرورش فکری خراسان رضوی در کنار شکوه دیرینه و سرشار از قصه های ماندگار آسبادهای نشتیفان برگزار شد

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان رضوی، در آئین اختتامیه ی این جشنواره پس از پخش کلیپ دبیرخانه  جشنواره قصه گویی، شرکت کنندگان حاضر در این مراسم  و نیز شرکت کنندگانی که از طریق فضای مجازی مراسم  را دنبال می کردند به سخنرانی ابراهیم زره ساز مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان رضوی گوش فرا دادند. زره ساز ضمن اظهار خوشحالی از شکل گیری این اتفاق مسرت بخش در کنار آس بادها این  میراث ماندگار خطه ی خراسان، ضمن تشکر از کلیه شرکت کنندگان، دست اندرکاران، مربیان و همکاران ستادی و مسئولین اجرایی جشنواره هم چنین میزبانی گران‌سنگ و به یادماندنی مسئولین شهرستان خواف و نشتیفان مجموعه ی میراث فرهنگی، شورای اسلامی شهرستان، فرمانداری محترم خواف  سنجرانی و رکنی مدیر پایگاه  آسبادهای ایران، به اهمیت قصه و قصه گویی در دوران حاضر خاصه برای کودکان و نوجوانان ایران زمین، این مهد تمدن و فرهنگ غنی اسلامی اشاره کرد.

اهدای نشان قصه گویی به فرماندار محترم خواف و رکنی مدیر پایگاه آسبادهای ایران، هم چنین مکاری، شهردار نشتیفان از مهم ترین بخش های مراسم اختتامیه بیست و سومین جشنواره قصه گویی بود.

از دیگر برنامه های این اختتامیه سخنرانی  سنجرانی، فرماندار محترم خواف و موسوی مدیر کل

میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان خراسان رضوی، سخنرانی رکنی مدیر پایگاه آسبادهای ایران و اجرای موسیقی زیبای مقامی توسط  «گروه شمس» خواف بود.

سپس هومن بزم آرا به معرفی تاریخچه ی آسبادها و معرفی آسیابان  «محمد علی اعتباری»   به عنوان میراث زنده بشری پرداخت.

اهدای سپاس نامه و نشان قصه گویی به محمدعلی اعتباری توسط مدیر کل کانون پروش فکری کودکان انجام شد.

قصه گویی نصیرزاده مربی فرهنگی گناباد برای کودکان و نوجوانان و میهمانان حاضر در  اختتامیه از  بخش های تاثیر گذار این مراسم بود. در ادامه، شرکت کنندگان در مراسم اختتامیه شاهد پخش آنونس مستند آسبادها تولید مشترک کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و اداره کل میراث فرهنگی استان و نیز سخنرانی احمدی، مدیر کل  حفظ و احیای محوطه ها و بناهای تاریخی کشور بودند. پایان بخش آئین اختتامیه، سخنرانی  امینی مدیر کل آفرینش های فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کشور و اهداء نشان قصه گویی به برگزیدگان و تقدیر شدگان جشنواره بود و همه ی حاضرین به اتفاق سرود خاطره انگیز «آقای حکایتی» را زمزمه کردند. بیست و سومین جشنواره قصه گویی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان رضوی با ثبت عکس یادگاری از همکاران، برگزیدگان و دست اندکاران حاضر در مراسم   در ساعت ۲۲ به کارخود پایان داد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 4 =