کد خبر: 306624
تاریخ انتشار: ۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۸
قصه ها به ما شأنیت جهانی می‌دهد

مراسم اختتامیه بیست و سومین جشنواره قصه گویی کانون پرورش فکری خراسان رضوی در کنارآسبادهای نشتیفان با حضور ابراهیم زره ساز مدیرکل کانون استان برگزار شد

 

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان‌رضوی، ابراهیم زره ساز مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان رضوی در آیین  اختتامیه بیست و سومین جشنواره قصه گویی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان رضوی ضمن سپاس از همراهی  مسئولین شهرستان خواف و نشتیفان در برگزاری این آیین اظهار داشت :ذات اقدس الهی به عنوان اولین کسی که به قصه اهمیت داد شناخته شده است و در کتاب آسمانی به عنوان تذکار و یادآوری و درس آموختن به بشریت به پیامبر خود قصه ها را وحی کرد.   قصه ها سر درازی دارند قصه های دینی، قصه های هویتی فراوان که در آیین و فرهنگ ما از گذشته تا امروز وجود داشته اند.

زره ساز در ادامه به علت انتخاب این منطقه برای اختتامیه جشنواره اشاره کرد و افزود:حضوراین آسبادهای پر از قصه دلیلی برای این انتخاب شایسته است.

شهر نشتیفان مهد قصه است قصه های کهن و تاریخی و قاعدتاً نکته مهم برای این اتفاق شناخت مباحث هویتی برای کودکان و نوجوانان این دیاراست.

وی  افزود: به حرمت کودکان و نوجوانان در سراسر کشور، همه مسئولان این شهر همراه ما بودند. قول می‌دهیم که این قصه ها به ما شأنیت جهانی می‌دهد، نگاه جهانی و اندیشه های جهانی به ما می بخشد. بازیابی هویت تاریخی و دینی با استفاده از ابزارهای جدید می تواند برای نسل آینده بسیار مفید باشد. همه ما در کنار بزرگترها قصه هایی شنیده ایم و هر قدر این قصه ها تکرار شوند وازابزارهای نوین هم برای نسل امروز استفاده کنیم بی شک برای ساختن آینده نیز موفق تر خواهیم بود.

بیست و سومین جشنواره بین المللی قصه گویی به صورت آنلاین در حال برگزاری است و بسیاری از مردم سرزمین و اقلیم خراسان حمایت و شرکت موثری در بخش‌های مختلف این جشنواره داشته اند. بیش از ۳ هزار نفر در این جشنواره ثبت نام کردند انتظار داریم قصه های جاودان آسبادها را نیز بنویسند و بگویند.

زره ساز هم چنین در ادامه افزود :

جریان بسیار خوب و تفاهمی که میان میراث فرهنگی خراسان رضوی و کانون پرورش فکری اتفاق افتاد و قرار است که استمرار هم داشته باشد این است که ما به دنبال میراث دار کردن قصه های بومی و فولکلور استان خود هستیم و انشاءالله قرار است سه قصه از خواف، ثبت ملی شوند و برای اولین بار سند قصه‌گویی را ثبت ملی نماییم.

ما تقریباً یک سال است که با تلاش بسیار، سند چشم انداز پنج ساله قصه‌گویی را تدوین کرده ایم، یکی از اتفاقات مهم این است که با استفاده از ظرفیت‌های سایر دستگاه‌ها اتفاقات خوبی برای قصه گویی رقم بخورد این سند دارای نشان ویژه‌ای شده است است.

 زره ساز در خاتمه خطاب به مسئولین این شهر و دیگر شهرها افزود: از شما می‌خواهم که نگاه کودکان و نوجوانان را در برنامه‌ریزی‌های مختلف شهری مد نظر داشته باشید که نگاهی متفاوت دارند.

 

 

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =