مرحله استانی بیست و سومین جشنواره بین المللی قصه گویی استان کردستان با معرفی نفرات برگزیده به کار خود پایان داد

آیین اختتامیه مرحله استانی بیست و سومین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی استان کردستان به صورت مجازی با معرفی نفرات برگزیده در سه بخش صحنه‌ای «زنان و مردان، دختران و پسران و پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌ها » دراین مرحله از جشنواره به کار خود پایان داد.

  به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کردستان ، با پایان یافتن مرحله استانی بیست و سومین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی، برگزیدگان نهایی به مرحله‌ی منطقه‌ای این رویداد فرهنگی معرفی شدند.

مدیرکل کانون استان کردستان در آیین اختتامیه این جشنواره با قدردانی از زحمات مسئول و اعضای انجمن قصه گویی استان و همچنین کارشناسان و مربیان مراکز اظهار کرد:  قصه‌گویی هنر باستانی زنده است و در قصه‌گویی می‌توان مفاهیم امید، عشق، ایثار، صبر و ارزش‌های والای انسانی را به کودکان و نوجوانان انتقال داد.

سهیلا شیخی با بیان اینکه قصه‌های یک قوم مانند گنجینه‌ای سینه به سینه به نسل‌های بعدی منتقل می‌شود ، افزود: گوش‌دادن به قصه‌ها مهم‌ترین راه‌های انتقال تجربه است.

شیخی قصه‌گویی برای کودکان و نوجوانان را ضروری برشمرد و خاطر نشان کرد: در قصه‌گویی امیدواری برای آینده بهتر در قصه‌ها آموخته می‌شود.

 در ادامه سیف الله رحمانی ( عضو هیات علمی دانشگاه فرهنگیان استان کردستان ) و بهنوش بساک  کاظمی ( نویسنده ، مدرس و قصه گوی برگزیده بین المللی )از داوران مرحله استانی این جشنواره به ایراد سخنانی در خصوص کارکرد های تربیتی و روانشناختی قصه گویی و استفاده از شیوه ها و روشهای خلاقانه در اجرای قصه گویی جهت ایجاد تعادل بین سنت ها و مدرنیته پرداختند .

در پایان این جلسه شایسته احمدی مسئول انجمن قصه گویی استان کردستان با ذکر اقداماتی که توسط انجمن قصه گویی استان در راستای برگزاری هر چه بهتر این جشنواره برگزار گردیده به قرائت بیانیه این جشنواره پرداخت .

 بر اساس این گزارش در بخش ملی این جشنواره که در سه بخش زنان و مردان، دختران و پسران و پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌ها برگزار شد که در مجموع  113 اثر بارگزاری و بعد از پایش اولیه قصه‌ها 72 اثر به مرحله داوری راه یافتند که در نهایت گروه داوری متشکل از شایسته احمدی ، سیف الله رحمانی و بهنوش بساک کاظمی پس از مشاهده قصه‌ها، آثار برگزیده را معرفی کردند.

بر همین اساس و با اعلام هیأت داوران، دربخش پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌ها نفر اول  نارنج یوسفی از مجتمع فرهنگی هنری سنندج ، نفر دوم سعید محمدی از مرکز شماره یک سقز ، نفر سوم اثمر گوران از دیواندره و نفر چهارم مشترکاً زعفران اشرفی از مرکز شماره سه سنندج و شریفه محمدی از مرکز شماره یک مریوان  را به خود اختصاص دادند .

 در بخش زنان و مردان‌  مینا عسگری از قروه ، شیما صمدی از قروه و هیوا ملکی از سریش آباد به ترتیب حائز عناوین اول تا سوم شدند و همچنین رحمت احمد یاری از دیواندره عنوان شایسته‌ی تقدیر این بخش را کسب کرد .

 در بخش دختران و پسران نیز به ترتیب آذین ابراهیمی از مرکز شماره یک مریوان ، زهرا سالمی از قروه ، وحید خدا بنده لو از سریش آباد و علی سعیدیان از بیجار نفرات برتر این بخش از جشنواره را کسب نمودند .همچنین 25 اثر پادکست ، 34 اثر نود ثانیه ای و یک اثر در بخش بین المللی توسط قصه گویان استان کردستان بر روی سایت جشنواره قصه گویی بارگذاری گردیده که مستقیماً و به صورت کشوری داوری خواهد گردید .

    یادآوری می‌شود مرحله پایانی بیست‌وسومین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان هم‌زمان با شب یلدا به صورت مجازی برگزار می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 12 =