مهناز فتاحی، مدیرکل کانون استان کرمانشاه: روزهای سخت کرونا را با قصه‌گویی برای کودکان شیرین کنیم

مراسم اختتامیه مرحله استانی بیست و سومین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمانشاه روز شنبه ۱۶ مرداد ۱۴۰۰ به صورت مجازی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمانشاه، مراسم اختتامیه مرحله استانی بیست و سومین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی به صورت مجازی برگزار شد.

در این مراسم که صبح روز شنبه ۱۶ مرداد ۱۴۰۰ و در محل سالن سینمای کودک و نوجوان کانون استان کرمانشاه برگزار شد، قصه‌گویان برگزیده معرفی شدند.

مهناز فتاحی، مدیرکل کانون استان کرمانشاه در این مراسم که به خاطر شرایط محدودیت ناشی از کروناویروس به صورت مجازی به اجرا درآمد، به ایراد سخنرانی پرداخت.

فتاحی، کرمانشاه را سرزمین قصه‌های شیرین معرفی کرد و افزود: هر ساله این سالن مملو از صدای شادمانی بچه‌ها و محل برگزاری قصه‌گویی‌های استانی، ملی و بین‌المللی بوده است. اما بیماری کرونا باعث شد تا امروز با محدودیت و بدون حضور کودکان و نوجوانان این جشنواره را برگزار کنیم.

مدیرکل کانون استان، قصه‌ها را یکی از تاثیرگذارترین واسطه‌های تربیتی بر کودکان عنوان کرد و گفت: شکی نیست در این روزهای سخت هم قصه‌ها می‌توانند بر کودکان تاثیرگذار باشند.

او افزود: آیین اختتامیه ما می‌تواند شروعی تازه برای قصه گفتن برای بچه‌ها در این شرایط سخت کرونایی باشد. قصه‌ها می‌توانند به ما کمک کنند تا روزهای سخت کرونا را با قصه‌ها برای بچه‌ها شیرین کنیم.

مدیرکل کانون استان با اشاره به اینکه قصه‌گوی برگزیده کسی است که بتواند بر بچه‌ها تاثیر بگذارد، گفت: این روزها که بچه‌ها به سبب شیوع کرونا تنها هستند، بیشتر به قصه احتیاج دارند. با قصه‌گویی، آینده را می‌توانیم برای آنها روشن ترسیم کنیم.

فتاحی در پایان سخنانش، از همه همکاران کانون پرورش فکری استان کرمانشاه، قصه‌گویان شرکت‌کننده و دست‌اندکاران دبیرخانه استانی بیست و سومین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی قدردانی کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =