اصحاب قلم و خبر پیشگامان توسعه جوامع هستند

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اردبیل به مناسبت روز خبرنگار عنوان کرد: اصحاب قلم و خبر پیشگامان توسعه جوامع هستند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون استان اردبیل، زعفر احدزاده بابیان اینکه روز خبرنگار فرصت مغتنمی برای متمرکز شدن بر نقش اصحاب قلم، اندیشه و قدرشناسی از پیشگامان توسعه فکری جامعه است، اظهار کرد: این قشر از جامعه، بازگوکنندگان اندیشه و علم هستند که می‌توانند زیبایی نگارش و فرابینی دانش را در مسیر تعالی بشر با یکدیگر همگام سازند و این‌گونه جایگاه قلم را پاس دارند.

احدزاده با اشاره به آثار و پیامدهای مثبت آگاهی مردم جامعه از تصمیمات و عملکرد متولیان، اضافه کرد: خبرنگاران قشر آگاه و تأثیرگذاری هستند که حلقه ارتباط مردم و مسوولان را میسر ساخته و بابیان حقایق، مسوولیت اجتماعی خود را به‌خوبی ایفا می‌کنند.

او آگاهی و دانستن در جوامع بشری را از عمده دلایل بروز پدیده اطلاع‌رسانی و فعالیت حرفه‌ای خبرنگاران برشمرده و خاطرنشان کرد: در تاریخ هزاران ساله زندگی بشر تلاش برای بیشتر دانستن به‌عنوان یک اصل محوری حیات مطرح بوده است و شهروند آغاز هزاره سوم بیش از انسان‌های هر عصر دیگری به دانستن نیاز دارد و ازاین‌رو کار خبری رسالتی خطیر و قابل‌احترام است.

مدیرکل کانون استان اردبیل در ادامه افزود: روز خبرنگار باید به فرصتی تبدیل شود برای به خاطر آوردن ارزش‌هایی که در جریان روزمرگی‌های زندگی به فراموشی سپرده می‌شود؛ چراکه صاحبان قلم و آنچه می‌نگارند مبنای آگاهی و دروازه دانایی است.

احدزاده در ادامه سخنان خود گفت: آینده متعلق به کودکان و نوجوانان است و باید آن‌ها را برای مواجه‌شدن با چالش‌های ناشی از رشد و توسعه فناوری آماده کرد؛ چراکه این نسل نوپا، امیدهای آینده و ادامه‌دهنده‌ی راه پرفراز نشیب گذشتگان هستند. بنابراین آموختن ارزش‌ها و مفاهیم درست به آن‌ها، از مهم‌ترین وظایف نهادهای متولی و خانواده‌ها می‌باشد تا آنان نیز قلم را ارزشمند تلقی کرده، علم و دانش را ارج نهاده و برای آموختن زندگی بهتر تلاش کنند.

وی به کوشش‌های مربوط به قلم، خبر و هنر در کانون پرورش فکری اشاره داشته و ادامه داد: مهم‌ترین رسالت این نهاد شکوفاسازی خلاقیت و استعداد کودکان و نوجوانان است که نسلی مهارت‌مند را برای فرداهای بهتر تربیت کند تا از نتایج ناشی از اندیشه و قلم‌شان، هم خود و هم دیگران بهره‌مند شوند.

این مدیر فرهنگی موفقیت‌های چشمگیر سال‌های اخیر اعضای کانون استان را یادآور شد و اضافه کرد: فرزندان استان توانسته‌اند تاکنون با کسب بیش‌ترین رتبه‌ها و موفقیت‌ها در مهرواره‌ها، جشنواره‌های ملی و بین‌المللی، درخشش کم‌نظیری در کشور داشته باشند.

زعفر احدزاده با تبریک روز خبرنگار به اصحاب رسانه، مطبوعات، خبر و هنر، یادآور شد: اصحاب قلم به‌عنوان پیشگامان توسعه جوامع، از طریق مهندسی افکار و جهت‌دهی‌ دلسوزانه، همواره در جهت ارتقای فکر و اندیشه تمدن بشری تلاش می‌کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 6 =