فرهنگ عاشورایی به کودکان ونوجوانان لرستانی معرفی می شود

برنامه های مختلف مراکز فرهنگی، هنری و ادبی از سوی مراکز کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان سراسر استان در دهه اول محرم و ایام سوگواری شهادت اباعبدالله الحسین(ع) و یاران با وفایش برگزار می شود.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون لرستان، در دهه اول محرم و ایام سوگواری سرور وسالارشهیدان امام حسین(ع) مراکز فرهنگی هنری کانون سراسر استان برنامه های مختلفی را اجرا می کنند.
محمدجوادمحمدی مدیر کل کانون لرستان دراین خصوص گفت: نهضت حسینی(ع) و کودکان کربلا و فرهنگ عاشورایی را با استفاده از واسطه های تربیتی مانند؛ کتاب خوانی، نقاشی، پرده خوانی، قصه گویی، نمایش، شعر و داستان می توان به خوبی به کودکان ونوجوانان معرفی کرد.
محمدی افزود:  به همین منظور کانون پرورش فکری لرستان طی برگزاری چند جلسه برنامه های مختلف و متنوعی را برای اجرا در ایام سوگواری امام حسین(ع) و یاران با وفای ایشان پیش بینی کرده است.
وی اضافه کرد: به مناسبت ایام سوگواری سالارشهدا امام حسین(ع) مراکز فرهنگی هنری کانون سراسر استان با توجه به وضعیت قرمز بیماری کرونا ودر جهت حفظ سلامت کودکان ونوجوانان، با اجرای برنامه های فرهنگی، هنری وادبی، به صورت مجازی پیام های عاشورایی را به کودکان ونوجوانان انتقال می دهند.
مدیرکل کانون لرستان به اجرای مجازی ویژه برنامه های پادکست قصه گویی، پردخوانی وقایع کربلا، مداحی و نوحه سرایی، اجرای سرود، نمایش عروسکی، نمایشگاه های نقاشی ، عکس، خوشنویسی، دکلمه شعرهای عاشورایی و دلنوشته اشاره کرد و عنوان داشت: برنامه ها پس از اجرا و فیلمبرداری از طریق فضای مجازی منتشر شده و در اختیار کودکان ونوجوانان قرار می گیرند.


 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 9 =