گاهی اسامی، شخصیت‌ها را می‌سازند گاهی شخصیت‌ها، اسامی را

بیست‌وچهارمین نشست انجمن داستان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان با حضور زهرا غلامی داوودآبادی نویسنده و منتقد ادبی و مربی ادبی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان مرکزی به صورت مجازی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری استان همدان زهرا غلامی داوودآبادی در این انجمن مجازی، ضمن نقد و بررسی داستان‌های اعضای نوجوان گفت:
استان همدان یکی از استان‌های تاثیرگذار و جریان‌ساز در حوزه‌ی ادبیات داستانی است.
این نویسنده و مربی آفرینش‌های ادبی کانون ادامه داد: توصیف، هم صحنه را توضیح می‌دهد و هم شخصیت داستان را. توصیفات نباید دچار اطناب شوند. توصیف زیاد، شتاب قصه را کم می‌کند و حوصله خواننده را سر می‌برد. در واقع باید اجازه دهیم قسمت‌هایی از داستان را تخیل خواننده پر کند. نویسنده نباید همه چیز را تمام و کمال در اختیار مخاطب قرار دهد.
در ادامه‌ی این نشست مجازی، ضمن بررسی و نقد داستان‌های اعضای نوجوان توسط سایر اعضای انجمن و مربیان ادبی درخصوص برخی از عناصر داستانی و استفاده از زبان معیار به جای نثر محاوره و هم‌چنین استفاده از رسم‌الخط درست داستانی صحبت‌هایی ارائه شد. 
گفتنی است زهرا غلامی نویسنده کتاب‌هایی از قبیل رودی‌جان چرا آواز نمی‌خوانی و برگزیده جشنواره‌ ادبی طنز و نامه‌ای به امام رضا(ع) و ادبیات کودک و نوجوان رضوی و چندین جشنواره کشوری دیگر است.
شایان ذکر است در این نشست که به  مدت ۱۲۰ دقیقه در فضای مجازی برگزار گردید تعداد ۴۲ نفر از کارشناسان، مربیان و اعضای انجمن حضور داشتند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 3 =