به گزارش روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان چهارمحال و بختیاری، حجت ا...آسمند سرپرست کانون استان، در آستانهی اجرای برنامههای نیمه دوم سال۱۴۰۰، با بیان این مسئله که اساس فعالیتهای کانون، پرورش افرادی خلاق، متفکر و پرسشگر است، افزود؛ در شرایط بحرانی و رکودآور کرونا، نباید این موضوع را در برنامههای کودک و نوجوان محور از یاد ببریم و این اصل مهم در زیر غبار فراموشی پنهان بماند، چرا که حیات جامعه به میزان خلاقیت و نوآوری افراد آن بستگی دارد.
او با اشاره به نقش پرورش تفکر خلاق در افزایش اعتماد به نفس و جسارتورزی در یافتن راه حلهای جدید، اذعان داشت؛ تفکر خلاق یکی از مهارتهای زندگی است که به کودکان و نوجوانان کمک می کند تا دنیای پیرامون خود را به گونهی دیگری ببینند، استعدادهای خود را کشف کرده و آنها را بسط دهند و با تکیه بر تواناییهای خود تصمیم گیریهای جدید و مستقلی داشته باشند.
آسمند در ادامه با سیستماتیک خواندن جریان پرورش تفکر خلاق، گفت؛ اگر مربی خلاق باشد، عضوی خلاق تربیت می کند و اگر عضو خلاق باشد جامعهی خلاق را میسازد، و این عوامل رابطهی متقابلی با یکدیگر دارند.
وی در پایان با بیان این نکته که محور کلیهی برنامههای سال ۱۴۰۰ کانون استان بر پایه پرورشخلاقیت و مهارتافزایی در مخاطبین، پیشبینی شده است، ازاجرای طرح فرایندی « گام به گام با پژوهشگران نوجوان » در نیمهی دوم سال خبر داد و افزود؛ این طرح یکی از مهمترین برنامههای علمی پیشروی این مجموعه میباشد که به صورت هدفمند و منسجم در کلیه مراکز فرهنگی استان به اجرا در میآید و هدف از طرح آن، تقویت روحیه پرسشگری و آفرینشگری در اعضا نوجوان می باشد.
کد خبر: 307225
تاریخ انتشار: ۱۴ شهریور ۱۴۰۰ - ۰۹:۰۹
- چاپ
حجت ا...آسمند سرپرست کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان چهارمحال و بختیاری، با تشریح رویکرد برنامههای نیمهی دوم سال ۱۴۰۰ کانون استان، پرورش تفکر خلاق درکودکان و نوجوانان را بزرگراه رشد و شکوفایی جامعه و یکی از شاخصههای پیشرفت علمی کشور دانست.