اعضا با مثلث نوردهی در عکاسی آشنا شدند

دوازدهمین نشست مجازی انجمن عکاسان نوجوانان استان فارس با شرکت اعضا و رابطان انجمن عکاسان استان فارس و با حضور معصومه آقایی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان فارس، در این نشست که با موضوع مثلث نوردهی برگزار شد، معصومه آقایی با طرح این سوال که برای عکس گرفتن چه چیزی لازم داریم، نشست را آغاز کرد و بعد از مشارکت و پاسخ‌گویی اعضا، آقایی با تاکید بر این موضوع که هرعکسی که توسط عکاس گرفته می‌شود احتیاج به مقدار معینی از نور دارد، ادامه داد: واحد اندازه‌گیری این مقدار معین نور، برای گرفتن عکس از سوژه‌ها و صحنه‌های متفاوت،گام‌های نوری نام دارد.

این مدرس عکاسی در ادامه یادآور شد: چشم انسان به‌طور اتوماتیک با توجه به نور و شرایط محیط، مقدار ورود نور را  برای دیدن اجسام و سوژه‌ها تنظیم می‌کند این در حالی است که  برای گرفتن عکس به وسیله دوربین، میزان ورود و زمان نوردهی را عکاس تنظیم می‌کند.

آقایی سه ابزار کنترل نور در دوربین‌ها را شاتر، دیافراگم و حساسیت سنسور عنوان کرد و به تشریح کارکرد و وظایف هر کدام از این ابزارها و ارتباط آن‌ها با هم که سه ضلع مثلث نوردهی را تشکیل می‌دهند، پرداخت.

یازدهمین نشست مجازی انجمن عکاسان نوجوانان استان فارس نیز پیش از این و با حضور علی خوش‌جام با موضوع خلاقیت در عکاسی برگزار شد.

خوش‌جام، در یازدهمین نشست مجازی انجمن عکاسان نوجوان کانون فارس،به‌کارگیری خلاقیت را اصلی ضروری در ثبت عکس دانست و گفت: خلاقیت تولید اثری است که هم اصیل و ارشمند باشد و هم نشأت گرفته از فرایندهای خودآگاه و ناخودآگاه انسان است که نیاز به حضور هم‌زمان تعدادی از ویژگی‌ها از قبیل: هوش، پشتکار، غیرمتعارف بودن و توانایی تفکری به سبکی خاص دارد.  

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 4 =