جلسه نهاد اقدام پژوهی کانون خوزستان برگزار شد

جلسه نهاد اقدام پژوهی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان خوزستان، باهدف بررسی روند اجرای فعالیت اقدام پژوهی استان، در ایام کرونا برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی کانون خوزستان؛ جلسه نهاد اقدام پژوهی این استان با حضور وحید کیانی مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان خوزستان، بهرام یارزاده دهکردی، معاونت فرهنگی، پروانه شهریاری، کارشناس آموزش و پژوهش و اعضای نهاد اقدام پژوهی استان، در تاریخ ۱۷ شهریور ۱۴۰۰، باهدف بررسی شیوه‌نامه‌ی دوره‌ی سیزدهم ویژه برنامه‌های هفته‌ی پژوهش و روند اجرا و مشارکت حداکثری اعضا، مربیان و علاقه‌مندان، در فعالیت‌های پژوهی استان و پیشنهاد راهکارهای عملیاتی در ایام کرونا تشکیل شد.

بر اساس این گزارش، در ادامه‌ی این جلسه، قالب‌های آثار پژوهشی از جمله «جُستارنویسی» و «تحلیل آثار اقدام پژوهی» که دو بخش جدید شیوه‌نامه هستند، توسط ناظران در این جلسه مورد بررسی قرار گرفتند و بر مشارکت مؤثر علاقه‌مندان در این دو بخش تأکید شده و پیشنهادهایی ارائه گردید.

در ادامه ناظرین اقدام پژوهی استان، ضمن بیان اینکه هشت طرح اقدام پژوهی در خوزستان در حال انجام است، پیرامون روند اجرای فعالیت‌های صورت گرفته در حوزه اقدام پژوهی استان و ارائه‌ی راهکار جهت مسائل پیش روی اقدام پژوهان و حل مشکلات آن‌ها به گفتگو پرداختند.

یادآور می شود؛ اعضای نهاد اقدام پژوهی با توجه به شرایط شیوع بیماری کرونا و عدم حضور اعضا در مراکز، پیشنهادهایی در خصوص اجرای راهکارهای مناسب این ایام مطرح نموده و همچنین در خصوص نحوه ارائه آثار اقدام پژوهی و استفاده از نرم‌افزارهای موجود در جذابیت بخشی به کار تحقیق و بررسی، بحث و تبادل‌نظر صورت گرفت.

در پایان، مقرر شد تا یک گروه پژوهشی علاوه بر فعالیت اقدام پژوهی، به بررسی و پژوهش موضوعات موردنیاز کانون، از جمله بررسی نیازهای مخاطبان نوجوان امروز و علاقه‌مندسازی و تشویق آنان به مشارکت در این حوزه بپردازند.

گفتنی است: فعالیت اقدام پژوهی با هدف ارتقاء سطح علمی مربیان و یافتن راه‌حل‌هایی برای یافتن مشکلات محیط کار و توسعه‌ی فرهنگ پژوهش در مراکز فرهنگی و هنری کانون خوزستان و تشویق و حمایت از فعالان اقدام پژوه، تشکیل شده و جلسات اعضا نهاد اقدام پژوهان این استان، به‌صورت ماهانه و منظم برگزار می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 2 =