آشنایی اعضای کانون لرستان بانمایش عروسکی بونراکو

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون لرستان، امروز چهارشنبه 24 شهریورماه 1400 نشست مجازی انجمن هنرهای نمایشی کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان استان لرستان با حضورگلشن حسنوند مربی مسئول مرکز شماره یک خرم آباد،  اعضای مراکز،  انجمن نمایش و موضوع« نمایش عروسکی  بونراکو» برگزار شد.
دراین نشست اعضاو مربیان علاقمند به هنرهای نمایشی،  بامراحل مختلف «نمایش عروسکی بونراکو » بیشترآشنا شدند.
درابتدای این نشست مجازی گلشن حسنوند تاریخچه تئاتر عروسکی بونراکو، عروسک گردانی به این شیوه و روش های ساخت عروسک و ساختار عروسک های بونراکو را با ارسال تصاویری متناسب تشریح کرد.
این نمایشنامه نامه نویس، کارگردان و عروسک ساز با اشاره به تاریخچه پیدایش شیوه بونراکو درکشور ژاپن اضافه کرد: دراین نوع نمایش حکایت هاو افسانه ها، با استفاده از گروه سرایندگان و نوازندگان و حرکت عروسک ها بر روی صحنه بیان می شوند.
وی گفت: سه عروسک گردان برای حرکت صحیح عروسک لازم است که یک نفر پاها ، و دونفر دیگر دست چپ و راست و سر را می چرخانند.
مدرس این نشست تخصصی، ضمن توضیح درخصوص مراحل و شیوه های مختلف ساخت عروسک بونراکو عنوان داشت: ساخت این نوع عروسک شامل سر و بدن، دستها و پاها ، اتصالات، اندازه ها و... است که به چند روش و تکنیک مختلف ساخته می شود و می توان به عنوان نمونه از ساخت عروسک با استفاده ازتکه چسبانی، خمیرکاغذ، پاپیه ماشه (کاغذ فشرده) و اسفنج، رنگ آمیزی و... نام برد.
در بخش پایانی این نشست، مدرس کارگاه متناسب با مباحث مطرح شده، تصاویر عروسک ها و نمایش های مختلفی ارسال و به سوالات اعضاپاسخ داد.


 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 2 =