کد خبر: 307474
تاریخ انتشار: ۲۷ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۷
بازدید 381
گرامی‌داشت روز شعر و ادب فارسی در کانون البرز

انجمن شاعران نوجوان کانون البرز  و  مرکز شماره ۱ کانون کرج ، روز بیست و هفتم شهریور ماه، سالروز درگذشت شهریار، شاعر ایرانی و روز ملی شعر و ادب فارسی، را گرامی داشتند.

به گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل کانون البرز  مهتاب میرزاپور، مسوول انجمن شاعران نوجوان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان البرز در خصوص برنامه‌ی این انجمن گفت  به مناسبت این روز ویژه برنامه‌ای را در گروه مجازی انجمن برگزار  کرده و شخصیت و آثار استاد شهریار را به اعضای انجمن معرفی کرده‌ایم  و از اعضای این گروه خواسته شده  تا روز چهارشنبه ۳۱شهریور ماه، هر کدام شاعر و شعر مورد علاقه‌ی خود را از بین شاعران ایرانی  انتخاب و در روز چهارشنبه  در قالب یک نشست مجازی ویژه به دیگر اعضای گروه معرفی کنند.

فاطمه علیپور، مسوول مرکز  مرکز شماره ۱ کانون کرج نیز از تهیه ویدیوی کوتاهی از سوی اعضای نوجوان مرکز به همین مناسبت خبر داد.

وی گفت «آیلین ماسوری» و «فاطمه مرادی» از اعضای نوجوان این مرکز در این ویدیو ضمن معرفی استاد شهریار و زندگی‌نامه‌ی وی به معرفی آثار این شاعر پرداخته‌اند.  

این ویدیو در فضای مجازی این مرکز و دیگر مراکز کانون استان منتشر شده است .

لازم به توضیح است ۲۷ شهریور ماه مصادف است با سالروز درگذشت سید محمدحسین بهجت تبریزی (متخلص به شهریار) شاعر ایرانی اهل آذربایجان، که به زبان‌های ترکی آذربایجانی و فارسی شعر سروده است.

مهم‌ترین اثر استاد شهریار منظومه حیدربابایه سلام (سلام به حیدربابا) است که از شاهکارهای ادبیات ترکی آذربایجانی به‌شمار می‌رود و شاعر در آن از اصالت و زیبایی‌های روستا یاد کرده‌است. این مجموعه در میان اشعار مدرن قرار گرفته و به بیش از ۸۰ زبان زنده دنیا ترجمه شده است.

روز درگذشت این شاعر از سوی شورای انقلاب فرهنگی به عنوان روز بزرگداشت «شعر و ادب فارسی» نام گرفته است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =