نشست ادبی«داروگ» به‌مناسبت گرامی‌داشت روز شعر و ادب فارسی

همزمان با روز ملی شعر و ادب فارسی، نشست ادبی«داروگ» به میزبانی کانون پرورش فکری مازندران و با حضور استانهای شمالی کشور برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره‌کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گلستان، این نشست مجازی شنبه ۲۷ شهریور به میزبانی کانون مازندران  و با حضور استان‌های سمنان، گلستان و گیلان به مناسبت روز ملی شعر و ادب فارسی و بزرگ‌داشت استاد شهریار با حضور کارشناسان و مربیان مراکز فرهنگی و هنری و هم‌چنین شاعران نوجوان عضو مراکز فرهنگی هنری این استان‌ها، اجرا شد.

حسین تولایی، شاعر، نویسنده، منتقد ادبی و کارشناس ادبی کانون پرورش فکری کشور مهمان برنامه بود که در خصوص« گفتگو پیرامون شعر نوجوان با محوریت زبان در شعر» صحبت کرد.

وی در این نشست مجازی با اشاره به تاریخ شعر نوجوان در دهه‌های اخیر و رشد و تحول آن در این دوران، از اهمیت زبان شعر سخن گفت و افزود: هرچند شعر نوجوان در ایران سابقه چندانی ندارد اما وجود شاعران برجسته این حوزه در دوران پس از انقلاب، آثار خوبی برای علاقه‌مندان این حوزه فراهم آورده است.

او با تاکید بر اینکه «کلمه» یکی از ابزارهای مهم سرایش شعر است به اهمیت برجسته‌سازی در شعر اشاره کرد و خواستار توجه و مطالعه بیشتر شاعران نوجوان در این خصوص شد.

نویسنده و شاعر حوزه کودک ونوجوان در جمع بندی سخنان خود به دو نکته در مورد برجسته سازی اشاره نمود و بیان داشت: توجه به خلاقیت زبانی و تنوع و کشف زبان نو، مهم‌ترین مساله برای سرودن شعر است.

در این برنامه همچنین شاعران نوجوان عضو مراکز فرهنگی هنری کانون‌ استان‌ گلستان به خوانش اشعار خود پرداختند.

گفتنی‌است« داروگ» در گویش شهرهای شمالی به قورباغه درختی می‎گویند و ساکنان شمال ایران بر این باورند که خواندن این نوع قرباغه نشان از در پی بودن بارش باران است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 12 =